اردبیل؛

استان اردبیل در تامین فرآورده های خونی کمبودی ندارد

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: استان کمبودی در تأمین فرآورده‌های خونی در استان اردبیل ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در حال حاضر تولید مازاد بر مصرف است و ما مازاد تولید را به مرکز ارسال می‌کنیم تا در شبکه خون‌رسانی برای مراکز درمانی دیگر در سایر استان‌ها صرف شود.

الله‌وردی نوبخت در خصوص تأمین نیاز بیمارستان تروما در صورت بهره‌برداری گفت: درواقع تروما انتقال یک مرکز درمانی خواهد بود و ما هم‌اینک نیز برای سوانح و سوختگی و تصادفات نیاز بیمارستان فاطمی را تأمین می‌کنیم.

نوبخت بابیان اینکه در پارس‌آباد نیز بیمارستان وجود دارد و نیاز این مرکز درمانی تأمین می‌شود، افزود: با توسعه مرکز درمانی نیز مشکلی در تأمین فرآورده‌های خونی نخواهیم داشت.

وی درعین‌حال به‌ضرورت چاره‌اندیشی برای تأمین نیاز بیمارستان کوثر در صورت بهره‌برداری تأکید کرد و متذکر شد: درمجموع به دلیل اینکه بیماران شهرستان کوثر نیز به شهرستان‌های دیگر جهت درمان مراجعه می‌کنند تغییری در میزان مصرف فرآورده‌های خونی در کل استان نخواهیم داشت.

مدیرکل انتقال خون استان تأکید دارد که توسعه مراکز درمانی از دیدگاه انتقال خون تأثیر محسوسی در میزان مصرف ندارد و هم‌اینک نیاز تمامی مراکز درمانی به فرآورده‌های خونی به‌صورت کامل تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اردبیل ، نبود ، کمبود ، فرآورده ، خونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.