هزینه‌های بالای پست، دلیل ارسال نشدن کتاب به استان‌های دیگر

ناشران به دلیل هزینه‌های پستی از ارسال کتاب به استان‌های دیگر خودداری می‌کنند.

محمدعلی بهمنی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دادن تسهیلات برای احداث راحت‌تر کتابفروشی‌های گفت: برای ناشران امکاناتی را فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند پخش کتاب خود را راحت‌تر انجام دهند. به عنوان مثال هنگام ارسال کتاب به استان‌ها، هزینه پست کمتری از ناشر بگیرند.

وی افزود: ناشران به دلیل هزینه‌های پستی از ارسال کتاب به استان‌های دیگر خودداری می‌کنند. هزینه فرستادن کتاب به سایر شهرها توسط انتشاراتی‌ها داده می‌شود و این مسئله پول زیادی را نصیب آن‌ها نمی‌کند و به این ترتیب مبلغی برای خود آن‌ها باقی نمی‌ماند.

این شاعر با اشاره به راه‌حل برطرف کردن مشکل پخش کتاب بیان کرد: در صورتی که بودجه‌ای برای پخش کتاب اختصاص داده شود، مشکل ناشران در این زمینه برطرف خواهد شد. علاوه بر آن اختصاص بودجه‌ای به برخی بخشی‌ها برای آنکه انجام این کار را بر عهده بگیرند، نیز به حل مشکل کمک خواهد کرد.

بهمنی ادامه داد: هم اکنون کتابفروشی‌هایی که در سطح استان‌ها وجود دارند، برای تهیه کتاب خود مجبور هستند هزینه زیادی بدهند تا کتاب را به استان خود ببرند.

گفتنی است؛ معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصمیم این وزارتخانه در خصوص ارائه تسهیلاتی به منظور راه‌اندازی راحت‌تر کتابفروشی‌‌ها خبر داده بود. بخشی از این تسهیلات به اعطای وام حمایت تعرفه‌ای اشاره کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار