تبریز؛

شهرستان عجب شیر پایلوت طرح شورای کشاورزی روستاها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: روستاها عرصه تولید و روستایی واسطه بین خالق و مخلوق در تولید غذای بشر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ایرانی فام در جلسه تشکیل شورای کشاورزی روستایی شهرستان عجب شیر با اعلام این مطلب افزود: روستاها عرصه تولید و روستایی واسطه بین خالق و مخلوق در تولید غذای بشر است و کم توجهی به روستائیان غفلت و ناشکری به درگاه خداوند است، چراکه آنان تضمین کننده امنیت و استقلال جامعه هستند.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی آبهای زیرزمینی استان گفت: در حال حاضر وضعیت آبهای زیرزمینی منطقه بحرانی تر از وضعیت دریاچه ارومیه است، لذا لازم است با تلفیق دانش روز با دانش بومی راهکارهای عملی برای این مشکل پیدا شود.

ایرانی فام اضافه نمود: با توجه به جذب نیروهای جدیدالاستخدام در سازمان باید سیاست گزاریهای نوین از مبدا شروع و به مقامات عالی رتبه ارائه شود و تمام کارشناسان کشاورزی با حضور فعال خود در عرصه ها و پهنه ها، مانع از مراجعه روستائیان به مرکز استان شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: برای هر روستا یک کارشناس به عنوان مروج کشاورزی تعیین شده است که اطلاعات مربوط به روستا را اعم از تعداد بهره برداران، چاهها، مساحت زراعی و باغی و ... را در دست داشته و بر اساس آن اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی گفت: طرح شورای کشاورزی روستاها که به پیشنهاد مدیریت شهرستان ارائه شده و پس از تصویب در شورای اداری و مرکز استان به وزارت متبوع انعکاس یافته است و طرح مذکور یک فرصت مغتنم برای سیاستگزاری های جدید در امورات کشاورزی و عمرانی است، افزود: شهرستان عجب شیر به عنوان پایلوت در اجرایی نمودن این طرح انتخاب شده است و اگر بصورت علمی ، کشاورزی استان را به جلو ببریم با حداقل منابع آبی و خاک بیشترین راندمان را در عملکرد در واحد سطح از نظر کیفی و کمی خواهیم داشت.

 ابراهیم طاهری فرماندار شهرستان عجب شیر نیز با ابراز خرسندی از تصویب طرح تشکیل شورای کشاورزی روستایی شهرستان در وزارت جهادکشاورزی، گفت: خوشحالیم در شهرستانی به خدمتگزاری مشغولیم که ادارات و مسئولین آن پویا و فعال می باشند و طرح های ارائه شده بصورت پایلوت در کشور اجرا می شوند، امیدواریم این طرح به نحو احسن شروع و اجرایی شده و در سطح کشور به نام استان آذربایجان شرقی ثبت شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.