تبریز؛

اصلاح الگوی کشت برنامه مستمر و از اولویت های اساسی سازمان جهادکشاورزی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه چاه‌های غیرمجاز ونیز برداشت‌های بی‌رویه باید کشاورزان آگاه‌سازی شوند و در این میان بهره‌برداران مجوزدار بیشترین صدمه را خواهند دید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مهری در جلسه شورای فرهنگی احیای دریاچه ارومیه خواستار توجه به برنامه‌های بنیادین در زمینه احیای دریاچه ارومیه شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه نتیجه روندی چند ساله است، گفت: در این زمینه توجه به منابع آبی و ذخایر موجود ضروری است و در حالی که 60 درصد نزولات جوی تبخیر می‌شود باید مدیریت‌های متناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: بخش عمده مصرف آب در بخش کشاورزی است و تا زمانی که مشارکت بهره‌برداران به وجود نیاید نخواهیم توانست به موفقیت در برنامه‌ها برسیم. مهندس مهری اظهار داشت: سهم احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی باید به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اصلاح کشت‌های صورت گرفته متوجه نقش مردم در این میان می‌شویم.

وی گفت: ارزیابی اعتبارات تخصیصی برای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه از سوی مسئولان و سازمان‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در زمینه چاه‌های غیرمجاز و نیز برداشت‌های بی‌رویه باید کشاورزان آگاه‌سازی شوند و در این میان بهره‌برداران مجوزدار بیشترین صدمه را خواهند دید.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی شهرهای مختلف استان باید در زمینه آگاه‌سازی مردم و رسیدن به نقاط مطلوب همکاری داشته باشند.

مهندس مهری اظهار داشت: اصلاح الگوی کشت نمی‌تواند در یک سال صورت گیرد چرا که این الگوها در سال‌های متمادی توسعه یافته است.

وی گفت: 3 هزار و 500 هکتار در محدوده داخل بخشی استان در زمینه تغییر کشت از سایر محصولات به کلزا صورت گرفته که قدم بزرگی است اما نیازمند تحرک بیشتری هستیم.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.