اردبیل؛

کمبود تجهیزات در مدارس اردبیل

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: مدارس دولتی در استان اردبیل با کمبود تجهیزات مواجه‌ بوده و اغلب در پیشبرد هزینه‌های جاری دچار مشکل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهداد عبداللهی افزود: با وضعیت مالی فعلی، دولت سرانه مطلوبی به مدارس نمی‌دهد و همین می‌شود که بسیاری از مدارس با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستند.

وی با تائید این موضوع که برخی مدارس حتی در تهیه کاغذ امتحانی کمبود دارند، گفت: انتظار ما در این وضعیت مشارکت اولیا است و این مشارکت قرار نیست صرفاً مالی باشد.

معاون متوسطه آمورش و پرورش استان با تأکید به اینکه دریافت هدیه نقدی برای مدرسه هیچ اجباری ندارد، تصریح کرد: در مقابل مدیر نیز در تأمین هزینه‌ها عاجز است و ما انتظار داریم خود والدین این نیاز را درک کرده و مشارکت داشته باشند.

عبداللهی خواستار بررسی مشکلات مدارس توسط اولیا شد و افزود: در وضعیتی که سالانه بالای دو میلیارد ریال صرف چیپس و پفک و سایر خوراکی‌های مصرفی دانش آموزان می‌شود چرا نباید بخشی از هزینه‌ها برای تجهیز مدارس اختصاص یابد.

وی در خصوص اینکه در خصوص اینکه بین مدارس عادی و خاص توزیع ناعادلانه امکانات وجود دارد، گفت: نه‌تنها مدارس خاص سرانه دریافت نمی‌کنند بلکه خودگردان بوده و با هزینه‌ها و مشارکت‌های اولیا اداره می‌شوند.

عبداللهی در ادامه با تأکید به مشکلات گسترده در مدارس روستایی و شبانه‌روزی افزود: انتظار داریم با وضعیت مالی مدارس اولیا مشارکت داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اردبیل ، کمبود ، تجهیزات ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.