اعطای 50 گرنت پژوهشی به محققان تراز اول کشور

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران از اعطای 50 گرنت پژوهشی به محققان تراز اول کشور خبر داد.

نصرت‌الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اعطای گرفت پژوهشی یکی از برنامه‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران معاونت علمی در راستای حمایت از محققان تراز اولی است که شرایط اعطای کرسی پژوهشی بر اساس دستورالعمل مصوب را دارا نبوده اما دارای مدارج علمی بالا و برنامه راهبردی مناسب هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر این پژوهانه به دو شکل ملی و بین‌المللی به محققان اعطا می‌شود گرنت ملی به پژوهشگران ایرانی شاغل در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخل کشور داده می‌شود.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران تصریح کرد: گرنت بین‌المللی به پژوهشگران ایرانی خارج از کشور اعطا می‌شود این دسته از پژوهشگران و فن‌آوران باید در سازمان مراکز علمی پژوهشی معتبر وزارت علوم شاغل باشند.

وی تأکید کرد: تاکنون 50 گرنت پژوهشی به پژوهشگران عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور با حداقل مرتبه استاد یاری و دارای توانمندی‌های ویژه اعطا شده است.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد سالانه توسط کار گروه بررسی و در صورت ضروریت برای یک فرد متخصص در آن رشته ارسال و پس از مشورت در رابطه با ادامه یا توقف گرنت پژوهشی تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار