صادرات 20 میلیون دلار محصولات داروهای گیاهی به خارج از کشور

معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده قرار است سالانه 20 میلیون دلار صادرات محصولات داروهای گیاهان به خارج از کشور صادر شود.

علی مرتضی بی‌رنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هر چند صادرات محصولات دانش بنیان کشور به دیگر کشورهای خارجی کم بوده است اما در سال گذشته میزان صادرات محصولات دانش‌بنیان به کشورهای خارجی حدود 300 میلیون دلار بوده است که این نشان می‌دهد یک پتانسیل قوی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی و یک شرکت مالزیایی قرار است سالانه حدود 20 میلیون دلار صادرات محصولات داروهای گیاهی از ایران به مالزی فرستاده شود.

بی رنگ تصریح کرد: تاکنون محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به کشورهای خارجی صادر شده که می‌توان به ارسال محصولات در حوزه نانو فناوری و الکترونیک اشاره کرد.

معاون امور بین‌المللی و تبادل فناوری معاونت علمی خاطر نشان کرد: از جمله حمایت‌هایی که معاونت علمی  تا کنون از شرکتهای دانش‌بنیان به عمل آورده است می‌توان به کریدور خدمات شرکتهای دانش‌بنیان، ایجاد یک پایگاه مناسب برای صادرات محصولات شرکتهای دانش‌بنیان اشاره کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار