رگ حیات صنعت خودروسازی چیست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغالزایی این صنعت تا حال حاضر موجب پایداری آن شده است و اگر این اشتغال وجود نداشت مدت‌ها پیش تعطیل می‌شد.

ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حدود یک الی دو دهه گذشته صنعت خودرو شاخص صنعت بود اما امروزه صنایع بزرگ‌تری جانشین آن شده‌ است.

وی افزود: در خودرو ایمنی و کیفیت باید حرف اول را بزند و اگر از استانداردهای جهانی برخوردار نباشد نگرانی درجهت هزینه، حوادث و.. ایجاد خواهدکرد.

ندیمی با بیان اینکه یکی از عوامل کاهش قیمت افزایش بهره‌وری است، گفت: بهره‌وری در دنیا که تا 40 درصد هزینه را ایجاد می‌کند می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انحصاری بودن صنعت خودرو یکی از عوامل عدم پیشرفت آن است گفت: این امر سبب شده که بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا وارد کشور ما نشوند و درنتیجه رقابت واقعی شکل نگیرد.

وی به بالا بودن هزینه‌هایی همچون سود گمرکی اشاره کرد و افزود: تا زمانی که این هزینه‌ها کاهش نیابد این صنعت نمی‌تواند گام مثبتی در جهت رقابت پذیری بردارد.

ندیمی معتقد است که صنعت خودرو سازی کشور در نیمه راه قرار گرفته و تا رسیدن به استانداردهای ملی و جهانی فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد:کیفیت، قیمت، دسترسی به تکنولوژی، کاهش سوخت، حفظ محیط زیست و... در کیفیت و بهره‌وری تأثیر گذار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اشتغالزایی این صنعت اشاره کرد و گفت: اشتغالزایی این صنعت تا حال حاضر موجب پایداری آن شده است و اگر این اشتغال وجود نداشت مدت‌ها پیش تعطیل می‌شد.

** چشم پوشی از اشتغال زایی صنعت خودرو امکان ندارد

علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در ادامه در خصوص اشتغال این صنعت گفت: عدد قابل ملاحظه‌ای از این افراد مشغول به کار هستند و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

وی گفت: با دیدگاه اصولی در این صنعت می‌توان اشتغال بهتری را رقم زد و بسیاری از کاستی‌ها را به اتمام رساند، و این درحالی است که بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شود و دلیل آن را نیروی کار بسیار زیاد در این صنعت عنوان می‌کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۰ دی ۱۳۹۴
درسته یه عده سرکارشونن ولی یه عده دیگه بخاطر خودرو بی کیفیت سرپرست خانوادشونو از دست میدن خیلی بیشتر از عده ای که کارمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۰ دی ۱۳۹۴
فقط نخریدن سزای این دو خودرو ساز است وگرنه تا ابد آش همین آش است و کاسه همین کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۰ دی ۱۳۹۴
کشته های این دو خودرو ساز بیشتر از اشتغال زابی بوده آمارگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۹ دی ۱۳۹۴
ما صنعت خودروسازی که ادمها ومحیط زیست را به باد میده نمیخایم مخصو صا کارگراشو که شریک جرمشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۹ دی ۱۳۹۴
اگردولت.راست.میگوید.سهام.داران.عمده.غیردولتی.این.دوشرکت.افشاه.کند
تامردم.بدانند.که.این.وامها.چقدر.برای.مردم.بوده.است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۹ دی ۱۳۹۴
هزینه های پنهانی که این صنعت رو دست ملت و دولت می ذاره رو اگه به همون کارگرای خودروسازی بدن و این صنعت رو تعطیل کنند خیلی بهتر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ دی ۱۳۹۴
مردم گول نخوردید
اشتغال زایی بهانه است
ومضرات این شرکت ها بسیار بسیار بیشتر از دلیل غیر قابل توجیه اشتغال زایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ دی ۱۳۹۴
هر وقت اسم خودرو سازی میاد پای اشتغال رو وسط میکشن سالانه حدود 20000 هزار نفر جان خودشون رو در تصادفات از دست میدن که بخش زیادی از فوتی ها مربوط به عدم ایمنی خودرو هاست در چند سال گذشته بیش از چندین برابر اشتغال زایی آدم بیگناه کشته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۹ دی ۱۳۹۴
خودرو و مسکن و..کالای مصرفی هستند و سوداگران مانع رشد عمومی وپیشرفت همه مردم هستند دلالان منتظرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۹ دی ۱۳۹۴
رگ حیاتش هرچی هست بزنیدش.... D:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۹ دی ۱۳۹۴
یعنی شما میفرمایید که 75 میلیون نفر باید فدای دو خودرو ساز وکارگرانشون بشن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۴۷ ۱۹ دی ۱۳۹۴
اگر دو شرکت خودرو سازی تعطیل بشن اقتصاد ایران از هم گسسته میشه یعنی ورشکست.
نه تنها ایران در هر کشوری بزرگترین صنعتش خودروسازیشه.
البته من کاری به کیفیت خودروهای تولیدی در ایران ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ دی ۱۳۹۴
میشه این اشتغال رو با پرداخت حقوقی و رفاهی بیشتری خفظ کردبا سیستم فاینانس...
به این مفهوم که صنعت خودروسازی با شرکتی مثل تویوتا ویا هیوندای قراردادببنده و ایران خودرو وسایپا تعطیل بشن.
سرمابه و تکنولوژی از اونا و نیروی کار و بازار مصرف ازما.
و بقیه ماجرا و به همین سادگی...
بسم الله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۹ دی ۱۳۹۴
خوب راست میگه دیگه.
اشتغال زایی برای مکانیکیها!
اشتغال زایی برای صافکاریها ونقاشیها!
اشتغال زایی برای بیمارستانها !
اشتغال زایی برای پلیس راهها!
اشتغال زایی برای مرده شورها ومجالس کفن ودفن و...!
اینهمه اشتغال دیگه !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۹ دی ۱۳۹۴
80 میلیون نفر فدای 100 هزار نفر
؟
آقا ما خودرو سازی نخوایم باید کیو ببینیم؟
Iran (Islamic Republic of)
م.ر.زمانی
۰۹:۰۷ ۲۰ دی ۱۳۹۴
چرا کسی به اشتغال صنایع دیگه مثل پوشاک و غذا و تورسیم و... فکرنمیکنه خیلی از صنایع دارن محو میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۹ دی ۱۳۹۴
استغال زایی به چه قیمتی؟؟؟؟
امنیت و جان مردم
محیط زیست
مصرف سوخت
سلامت
صرف هزینه های بسیار بیشتر مردم
مگه چقدر کار ایجاد کردند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۹ دی ۱۳۹۴
رگ حیات ما مردم چی هست؟رگ حیات ما رو که این ودرو ساز ها بریدن؟ما حق نداریم با پول همین خودرو های واقعا بی کیفیت ماشین های خارجی و بدون تعرفه سوار شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۹ دی ۱۳۹۴
در کوتاه مدت اشتغالزایی قابل قبول است ولی در بلند مدت که خواه ناخواه به تعطیلی می انجامد حرفی برای گفتن نیست و اشتغالزایی نیز دلیلی بر ثباتش نمیشود...دوست عزیز در تمام دنیا برنامه ریزی ها برای بازه های بلند مدت است ولی در ایران صرفا تاکید بر کوتاه مدت است نمونه بارز نبود نبوغ اقتصادی و کارشناس کار کشته اعطای تسهیلات وام خرید خودرو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۹ دی ۱۳۹۴
تورو خدا جلو ای خدروسازارو بگیرید .یه پرایدو به من فروختن ۲۵ میلیون با قسط .بعد تو کیلومتر ۳۰۰۰ ماشین وا رفته .روغن ریزی تا مشکل رنگ ماشین تا همه چیزش که اشغاله .این انصافه منه جوون ماشین بخرم به این گرونی این بلا ها سرش بیاد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۹ دی ۱۳۹۴
عاقبت کسی که وسوسه وام گرفتن اون روکورکنه وگول خودروسازهاروبخوره همین هست.شماکه می دونستی این صدهزارخودروی اقساطی رودستشون بادکرده وازقطعات بنجل چینی ساخته شده بودچرارفتی وثبت نام کردی؟حالا تازه اولش هست .اگه فکرش روبکنی که چندتاقسط بایدبابت این خودروی قشنگت پرداخت کنی وچقدربایدپول بدی ووقت بگذاری که خودروی خودت روازاین تعمیرگاه به اون تعمیرگاه ببری دیوونه می شی.ولی قصه نخور120 هزارنفرهمدردت هستند.
Iran (Islamic Republic of)
م.ر.زمانی
۰۹:۰۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
هرکی خلاف جهت آب شنا کنه خسته و متضرر میشه !
آخرین اخبار