طراح پوستر جشنواره تئاتر فجر چقدر تئاتر را می‌شناسد؟

این اولین پوستری بود كه در عرصه تئاتر طراحی كردم و به نوعی زیاد با تئاتر ارتباط نداشتم اما دورادور تئاتر را پیگیری می‌كردم.

عباس محبوب طراح پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص طراحی پوستر جشنواره عنوان كرد: ایده‌ی این پوستر از مجموعه تئاترشهر و جذابیت جشنواره تئاتر فجر در ذهن من خطور كرد. در واقع استفاده از المان‌های تئاتر شهر در این پوستر به دلیل این بود که این مجموعه به عنوان نماد تئاتر ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پایه‌ها و ستون جشنواره مردم هستند و این اتفاق باعث شد در این پوستر مردم حضور نمادین داشته باشند. همچنین نورها به گونه‌ای طراحی شده كه با ایجاد سیگنال‌ و فراكانس‌های نقاطی كه به سالن تئاتر شهر نزدیک‌ترند، حجم آدمها بیشتر است.

محبوب تصریح كرد: ما به دنبال عنصری در پوستر بودیم كه هم ایرانی و هم تئاتری باشد به همین جهت از ستون‌های این مجموعه استفاده كردیم كه همین موضوع زیبایی پوستر ما را دو چندان كرد.

این طراح پوستر در خصوص خودش اینگونه گفت: من 14 سال در عرصه گرافیک كار می‌كنم اما بی سرو صدا و چراغ خاموش. این اولین پوستری بود كه در عرصه تئاتر طراحی كردم و به نوعی زیاد با تئاتر ارتباط نداشتم اما دورادور تئاتر را پیگیری می‌كردم.

محبوب در خصوص پوستر سال گذشته جشنواره تئاتر فجر بیان كرد: من زیاد از اتفاقات تئاتر با خبر نیستم اما وقتی بیشنهاد كار طراحی پوستر این دوره از جشنواره را به من دادند یک جستجویی كردم و فهمیدم سال گذشته اتفاقات ناگواری در طراحی پوستر جشنواره تئاتر فجر رخ داده اما من كار خودم را كردم و سعی كردم طرح خوبی را ارائه دهم.
 
وی در پاسخ به اینكه جزو تئاتری‌ها نیست اما چگونه توانسته پوستر جشنواره تئاتر فجر را طراحی كند، اظهار داشت: قرار نیست هركسی پوستر تئاتر یا سینما را طراحی می‌كند، حتما تئاتری یا سینمایی باشد. این موضوع یک برداشت غلط است چرا كه طراح باید فقط گرافیست باشد.
 
محبوب گفت: هنوز بازخوردهایی در خصوص طراحی این پوستر از مردم و هنرمندان دریافت نکردم اما كسانی كه در ابتدا كار من را دیدند از جمله دبیر جشنواره بسیار از طرح خوششان آمد. امیدوارم این كار هم مورد توجه هنرمندان قرار بگیرد.
 
طراح پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در پایان گفت: من از امروز دیگر به صورت جدی به خانواده تئاتر خواهم پیوست و تئاتری خواهم شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار