کرمانشاه؛

خوراکی‌هایی که بدن را در برابر آنفلوانزا مقاوم می‌کند

یک کارشناس تغذیه مصرف پیاز خام و ماست کم‌چرب را در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از آنفلوانزا موثر دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه؛ مریم شیرمستی با اشاره به مواد غذایی که می‌توانند سیستم ایمنی را در برابر آنفلوانزا تقویت کنند، گفت: خوراکی‌هایی که حاوی ویتامین C و روی هستند در تقویت سیستم ایمنی بدنبسیار نقش دارند.

وی انواع مرکبات را نیز مفید دانست و خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد آب مرکبات از جمله نارنگی، پرتقال و لیموشیرین را به صورت تکی و یا مخلوط استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه افزود: روغن زیتون و ماهی نیز به دلیل امگا3 در تقویت سیستم ایمنی موثراست و اثر ماهی به دلیل وجود "روی" بسیار بیشتر است.

شیرمستی به افراد توصیه کرد، برای تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه یک لیوان آب، یک قاشق عسل و یا یک لیمو ترش تازه را به صورت شربت مصرف کنند.

وی مصرف قندهای مصنوعی را برای سیستم ایمنی مضر دانست و تاکید کرد: انواع شیرینی‌ها، آبمیوه‌های پاکتی و قندهای ساده می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف و بدن را برای ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله آنفلوانزا مستعد کند.

به گفته این کارشناس تغذیه مصرف قهوه، چای غلیظ، شکلات، نوشابه و سایر موادی که کافئین دارد نیز می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند.

وی در خصوص غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی نیز تصریح کرد: رژیم غذایی حاوی پروتئین و سبزیجات برای تقویت سیستم ایمنی مفید است و به افراد توصیه می‌شود انواع سبزیجات پخته از جمله کلم بروکلی، کدو، اسفناج و همچنین پروتئین‌ها مانند حبوبات و یا گوشت مرغ را در برنامه داشته باشند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، خوراکی ، بدن ، مقاوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.