کرمانشاه ؛

280 کشاورز کرمانشاهی با شیوه‌های مبارزه با علف‌های هرز آشنا میشوند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 280 کشاورز مناطق گرمسیری استان شیوه‌های مبارزه با علف‌های هرز را آموزش دیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 280 کشاورز مناطق گرمسیری  استان شیوه‌های مبارزه با علف‌های هرز را آموزش دیدند.

مهندس فرهاد شریفی با بیان اینکه آموزش مبارزه با علف‌های هرز در قالب  4کارگاه آمورشی انجام شده افزود: این کارگاه‌های آموزشی با حضور کشاورزان  پیشرو، مددکاران ترویجی و تراکتورداران حرفه‌ای در شهرستان‌های گرمسیری استان شامل قصرشیرین، ثلاث باباجانی، گیلان‌غرب و بخش گواور از 20 آذرماه سالجاری آغاز شده و اواسط دی ماه به پایان می‌رسد.

شریفی با بیان اینکه شناسایی علف‌های هرز توسط کشاورزان در نحوه مبارزه با علف هرز مهم است افزود: در این کلاس‌های آموزشی کشاورزان با علف‌های هرز باریک برگ، پهن برگ، علف‌کش‌ها، کالیبراسیون  سم‌پاش‌ها، تعیین و رعایت  زمان دقیق مبارزه با توجه به شرایط جوی و مرحله رشد محصول و علف هرز آشنا می‌شوند.

وی بهترین نوع سم پاش برای مبارزه با علف‌های هرز را سمپاش‌های بومدار اعلام کرد و افزود: سمپاش بومدار سمپاشی علف هرز را دقیق تر انجام می‌دهد و کالیبراسیون و تنظیم آنها کارایی و پوشش مناسب و بهتری در کنترل علف‌های هرز دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.