پیشروی نیروهای ارتش سوریه در لاذقیه

نیروهای ارتش سوریه موفق به قطع مسیرهای تدارکاتی اصلی تروریست‌ها و پیشروی در مناطقی در نزدیکی مرز ترکیه در استان لاذقیه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری سانا، نیروهای سوری موفق به قطع مسیرهای تدارکاتی اصلی تروریست‌های داعش و آزادسازی چندین تپۀ استراتژیک و روستا در مناطق شمالی و شرقی استان لاذقیه شدند.

بر این اساس، یگان‌های ویژه ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع مردمی طی یک عملیات، کنترل دو روستا و شماری از تپه‌های شرق لاذقیه را به دست گرفتند.

به گفتۀ یک منبع نظامی، یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی با حمله به پناهگاه‌های تروریست‌ها موفق شدند روستاهای المغیریه و رویسه بن جازی و تپه‌های القاموع در حومۀ شرقی لاذقیه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.

در این عملیات جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش سوریه نیز مشارکت داشتند و با هدف قرار دادن پناهگاه‌های تروریست‌ها و تونل‌هایی که تا روستای کدین در نزدیکی شهر سلما در جبهۀ شرقی ادامه داشت، آزادسازی روستای المغیریه و تپه‌های القاموع را تسهیل کردند.

لازم به ذکر است که آزادسازی تپه‌های القاموع از این حیث حائز اهمیت است که بر روستای کدین اشراف نظامی کامل دارد و ارتش با پاکسازی آن ورود به این روستا را هموار کرده است.

این پیشروی‌ها از سوی دیگر شهر سلما را در تیرس کامل نیروهای سوری قرار می‌دهد.
پیشتر ارتش سوریه درچارجوب عملیاتی در حومه شهر لاذقیه موفق شد تپه‌های الجوبه و منطقۀ التخان را در حومۀ شمال شرقی لاذقیه آزاد کرده و  شهر سلما را به طور کامل محاصره کند.




انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار