آمادگی مدیران فناوری رایانه ای برای کمک به اوباما در مقابله با داعش

نشست دولت و مدیران «سیلیکون ولی» آمریکا برای یافتن راهکارهای تازه در مبارزه آنلاین با تروریسم برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت خبری «ورج»؛ جمعه اعضای ارشد دولت اوباما پشت درهای بسته با مدیران اجرایی برجسته سیلیکون ولی در سن خوزه کالیفرنیا دیدار کردند. آنها با این آرمان گرد هم آمده بودند تا راه های تازه ای برای مبارزه آنلاین با تروریسم پیدا کنند و از توانایی گروه تروریستی داعش در جلب افراد تازه یا به کارگیری رسانه های اجتماعی برای انجام حملات تروریستی در سرتاسر جهان بکاهند. مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک، در کنار مدیر امور مالی فیسبوک، شریل سندبرگ، و مدیرعامل دراپ باکس، درو هاستون، و نمایندگانی از توییتر و گوگل و مایکروسافت و دیگر شرکت ها در این نشست حضور داشتند. 

به گزارش گاردین، مدیران این شرکتها برای کمک به دولت به منظور مبارزه با تروریست های داعش و بی اعتبار کردن آنها ابراز آمادگی کردند. «سندبرگ» طرز کار ابزاری را در فیسبوک  برای جلوگیری فوری از اقدام به خودکشی نشان داد که کمک می کند کاربران، دوستانی را که در فضای مجازی اندیشه هایی را در این زمینه ها منتشر می کنند نشانه گذاری کنند. تیم اوباما در این فکر بودند که آیا از چنین سامانه ای می توان برای نشانه گذاری روی محتویات تروریستی یا شناسایی کاربری که سرگرم برنامه ریزی است استفاده کرد.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، همچنان اصرار داشت که شرکت او حاضر نیست یک «در پشتی» در اختیار دولت بگذارد تا وارد گفتگوهای رمزگذاری شده «آی مسج» یا آی فون شود. با این همه، گویا هر دو طرف، گفتگوهای ثمربخشی داشتند؛ هرچند که باید مدتی بگذرد تا ببینیم هر یک از این شرکتها برای جلوگیری از تروریسم گام تازه ای برداشته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار