کاهش فروش محصولات شرکت اپل در چین

فروش محصولات شرکت اپل در چین از اوایل ماه جاری، روندی نزولی در پیش گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی‌سی، شرکت اپل که همواره با رونق زیادی در بازار چین روبرو بود، از اوایل ماه جاری میلادی روندی نزولی را به ویژه در منطقه هنگ کنگ تجربه می‌کند. 

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل اعلام کرد: «اگرچه مدت کوتاهی است که این شرکت از نظر اقتصادی با نوساناتی در بازار چین مواجه است، ما همچنان به این بازار و موقعیت‌های زیادی که در اختیارمان می‌گذارد مطمئن هستیم و به سرمایه گذاری خود در این کشور ادامه می‌دهیم.» 

به گفته کوک، درآمد شرکت اپل در چین با رویه‌ای مثبت همراه بوده و در سال‌های گذشته افزایشی ۱۴، ۴۷ و سپس ۱۷ درصدی را تجربه کرده است. تیم کوک همچنین افزود افزایش درآمد اپل در این منطقه از فروش مناسب گوشی‌های آیفون در یک بازه زمانی ۳ ماهه و عملکرد مطلوب بازار نرم افزاری اپل نشأت می‌گیرد. اپل همچنان در چین، مسیر رشد را سپری می‌کند و آینده‌ای روشن در پیش دارد.»

کوک در مصاحبه با سی ان بی‌سی گفت: «اپل در ژوئیه و اوت رشدی فوق العاده داشت. کشور چین می‌تواند فرصتی بی‌نظیر را برای ترقی این شرکت در زمانی که هنوز نفوذ نسل چهارم اینترنت موبایل (ال تی‌ای) اندک است و طبقه متوسط نیز در سالیان آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت، فراهم کند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار