مارکت واچ: افزایش سود شرکت آلفابت (گوگل) و عبور از سد اپل

شرکت گوگل در رقابتی که با اپل دارد، در زمینه سودآوری سه ماهه پایانی سال، از این شرکت پیشی گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «مارکت واچ،» پس از آنکه شرکت آلفابت (گوگل) گزارش کرد سود سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی بیش از انتظار بوده، دادوستد سهام این شرکت 8 درصد افزایش یافت. 

این امر می تواند سرمایه بازاری گوگل را برای نخستین بار بالاتر از شرکت اپل برساند. این شرکت سود 4.9 میلیارد دلاری (یا هر سهم برابر با 7.06 دلار) را گزارش کرد که با رقم 4.6 میلیارد دلار (یا هر سهم برابر با 6.79 دلار) در ماه های نخست سال قابل مقایسه است. شرکت آلفابت با استثنا کردن موارد منفی، سود 8.67 دلاری را گزارش کرد که از تخمین 8.10 دلاری شرکت «فکت ست» بالاتر بود.

 کل درآمد شرکت به 21.3 میلیارد دلار رسید که با رقم سال پیش از آن برابر با 14.5 میلیارد دلار قابل مقایسه است و این بسیار فراتر از حد انتظار 16.9 میلیارد دلاری بود. درآمد حاصل از کسب و کار گوگل از 18 درصد بالاتر رفت و به 21.2 میلیارد دلار رسید. 

شرکت گوگل میزبان کسب اینترنتی و دیگر کسب های مرتبط همچون جستجو و تبلیغات و نقشه های گیتاشناسی و یوتیوب و اندروید و نیز سخت افزارهایی همچون لپ تاپ های ارزان قیمت کروم بوک است و تمامی این منابع درآمدی را با عنوان کلی «آلفابت» مدیریت می کند.

مدیر عامل گوگل، سوندار پیچای، گفت که خدمات جی میل این شرکت در سه ماهه گذشته بیش از یک میلیارد کاربر فعال داشت. و همچنین به عملکرد شرکت در موسم خرید تعطیلات سال نو اشاره کرد و گفت تصاویر ویدئویی در این فصل دو برابر شد و 60 درصد آنها متعلق به گوشی های همراه بود.

سهام شرکت آلفابت روی هم 549 میلیارد دلار ارزش دارد که با شرکت اپل که روی هم 534 میلیارد دلار ارزش دارد قابل مقایسه است. شرکت اعلام کرد درآمد تبلیغاتی گوگل نزدیک 17 درصد افزایش یافت و به 19.08 میلیارد دلار رسید و شمار آگهی ها (یا کلیک هایی که پرداختی دارند) 31 درصد افزایش یافت. تحلیلگران انتظار داشتند که این کلیک ها 21.8 درصد افزایش یابد. شرکت ها به شرطی به گوگل پول پرداخت می کنند که کسی روی آگهی آنها کلیک کرده باشد.

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار