آمریکا و اروپا در زمینه تبادل اطلاعات به توافق نرسیدند

مسوولان اروپایی و آمریکایی نتوانستند در مهلت تعیین شده برای تبادل اطلاعات میان دو قاره به توافق برسند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، مسوولان آمریکایی و اروپایی تا یکشنبه عصر (31 ژانویه) مهلت داشتند به توافقی قابل قبول دست یابند. سازمان های امنیت ملی اروپا اعلام کرده بودند که اگر توافقات به نتیجه نرسد به شکلی جدی و قانونی خود وارد عمل خواهند شد و شرایط انتقال اطلاعات را تا روز شنبه منتشر خواهند کرد.

با وجود ادامه مذاکرات تا آخرین دقایق، دو طرف نتوانستند در موارد زیادی از جزییات به توافق برسند. بدون توافقنامه‌ای مشخص، شرکت هایی همانند گوگل و جنرال الکترونیک در زمینه انتقال اطلاعات میان کشورها با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

به گفته یکی از مسوولان شرکت کننده در مذاکرات جنرال الکتریک که نخواست نامش فاش شود، با نزدیک شدن موعد پایان این مذاکرات، دو طرف امیدوار هستند تا بتوانند قبل از روز چهارشنبه به توافقی در این زمینه دست یابند.

با این حال دو طرف هنوز در موضوعاتی جدی به توافق نرسیده اند: از جمله حفاظت از اطلاعات مردم اروپا در برابر جاسوسی سرویس‌های آمریکایی و توان حقوقی مردم اروپا در دادگاه‌های آمریکایی.

قوانین حاکم بر انتقال اطلاعات به بخشی مهم از تجارت بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده است. فیس بوک و گوگل در میان شرکت‌هایی هستند که با استفاده از این اطلاعات تبلیغات را به صورت شخصی سازی شده برای هر فرد به نمایش گذاشته و درآمد اصلی‌شان را نیز از این راه به دست می آورند.

کشورهای بزرگ آمریکایی و اروپایی احتمالا نیازی برای تغییر روند تجارت خود نخواهند داشت، با این حال این شرکت‌ها، شرکت‌های قانونی خود را برای مقابله با تغییرات آماده کرده اند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار