سمنان;

شهرستان سمنان سالانه 2100تن محصولات گلخانه ای تولید می کند.

با وجود 61 واحد گلخانه‌ای فعال در شهرستان سمنان ، این گلخانه‌ها سالانه دو هزار و 100 تن انواع محصول سبزی و صیفی تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان سمنان،   مدیر جهادکشاورزی شهرستان سمنان در جلسه بررسی مسائل و مشلات  گلخانه‌داران سمنانی که با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از وضعیت گلخانه‌های مرکز استان، گفت: در شهرستان سمنان 18 هکتار گلخانه سبزی و صیفی وجود دارد که حدود 10 هکتار آن در داخل مجتمع و مابقی آن در خارج  از مجتمع‌ها قرار دارند.
 
ایرج ذوالفقاری از وجود 61 واحد گلخانه‌ای فعال در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این گلخانه‌ها سالانه دو هزار و 100 تن انواع محصول سبزی و صیفی تولید می‌کنند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  نیز گفت: برای ایجاد بازار مناسب و عرضه محصولات گلخانه‌ای با قیمت منطقی ، سودآور و اقتصادی کردن تولید، نیازمند ایجاد یک تشکل و تعاونی قوی در این حوزه هستیم .

سید حسن میرعماد افزود: ایجاد تشکل گلخانه‌ای در سطح شهرستان‌ها و در نهایت اتحادیه استانی برای پیگیری کلیه امور این حوزه از مدیریت تولید، تامین نهاده‌ها با قیمت مناسب به خصوص  ساماندهی فروش و عرضه مناسب تولیدات در این بخش ضرورت دارد .

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان  سمنان نیز با جدیت پیگیر مسائل و مشکلات تولید کنندگان  این حوزه برای کاهش هزینه تولید و جایگزینی سوخت مناسب است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  سمنان به تخصیص تسهیلات 10 هزار میلیارد ریالی از منابع داخلی بانک‌ها برای توسعه گلخانه‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: بر همین اساس اعتبار قابل توجهی نیز برای گلخانه‌های این استان اختصاص داده شده است.

میرعماد با اشاره به نقش مهم تشکل‌های  صنفی بر شکل‌گیری  هرچه سریع‌تر تشکل‌های صنفی در این استان تسریع کرد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: سمنان ، گلخانه ، 2100 ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.