بیرجند ؛

افزایش 2 برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی 2 برابر افزایش یافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی 2 برابر افزایش یافت .مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال تاکنون سرمایه گذاران خارجی در این استان 11 میلیون و 994 هزار دلار سرمایه گذاری کردند که در مقایسه با مجموع سرمایه گذاریهای سال 93 ، 6 و نیم برابر افزایش دارد .

سید مهدی رمضانی افزود: سرمایه گذاریهای خارجی امسال مربوط به طرح های استخراج و بهره برداری معادن زغال سنگ طبس و ماشین آلات ریخته گری شمش چدن خاکستری خوسف است .

وی گفت: هم اکنون نیز یک گروه از سرمایه گذاران آلمانی برای سرمایه گذاری 70 میلیون یورویی برای ساخت واحد پرورش صنعتی و ایجاد مجتمع فرآورده های گوشتی و لبنی شتر دراستان اعلام آمادگی کردند که زمین به آنها واگذار شده است و در حال ثبت شرکت هستند .

وی افزود: همچنین یک سرمایه گذاری ایرانی مقیم آلمان نیز به نمایندگی از شرکت سوئیسی در خواست سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه خورشیدی با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و تولید محصولات گلخانه ای در خراسان جنوبی کرده است . در سال 93 ، یک میلیون و 822 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی انجام شد است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.