اصفهان؛

افتتاح نیروگاه خورشیدی مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای اصفهان

نیروگاه خورشیدی مرکز همایش های بین المللی 'امام خامنه ای' اصفهان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان این نیروگاه که با هشت میلیارد ریال هزینه در زمینی به مساحت یکهزار و 500 مترمربع مساحت احداث شده در هر ساعت یکصد کیلو وات برق تولید می کند.

پنل های خورشیدی این نیروگاه از نوع پلی کریستال است و از 400 پنل 250 واتی تشکیل شده است.

عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای از شهریور 1393 آغاز شد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین افتتاح این نیروگاه از شهردار و شورای شهر اصفهان برای این اقدام زیست محیطی قدر دانی کرد و گفت:استفاده از این انرژی ها در راستای تعهدات ملی و بین المللی و در جهت کاهش گازهای گلخانه ای است.

معصومه ابتکار تاکید کرد استفاده از انرژی های پاک بویژه خورشیدی تا حد زیادی در کاهش آلودگی هوا موثر است و استفاده از این نوع انرژی باید در شهرها رونق یابد.

احمدرضا مصور معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: این مجموعه قادر به تولید یکصد کیلو وات ساعت برق است در حالیکه مجموع نیروگاه های کوچک خورشیدی شهرداری اصفهان حدود 145 کیلو وات ساعت برق تولید می کنند.

معصومه ابتکار قبل از افتتاح نیروگاه خورشیدی مرکز همایش های بین المللی اصفهان از یکی از جایگاه های سوخت تک سکو در خیابان آبشار اصفهان بازدید کرد

نخستین بار در کشور حدود 40 جایگاه سوخت تک سکو با هدف تامین رفاه بیشتر مردم، اتلاف نشدن وقت و انرژی با حذف صف های طولانی و کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان ایجاد شده است


انتهای پیام/ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.