اصفهان؛

نیروگاه خورشیدی اصفهان الگوی دیگر شهر ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما در اداره کل محیط زیست اصفهان مجموعه ای از آزمایشگاه ها با تجهیزات بسیار بالا در موضوع آلاینده های خاک را افتتاح کردیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب را به همه تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه امروز روز جهانی تالاب ها بود، افزود: همایشی در این زمینه امروز صبح در اصفهان برگزار شد و این مراسم برای بزرگداشت و اهمیت تالاب ها بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امروز در پالایشگاه اصفهان افتتاحیه تولید کامل بنزین یورو 4 را داشتیم و گزارشی از این روند و پرده برداری از این فرآیند انجام شد، تصریح کرد: مجموعه ای از پمپ بنزین هایی که با استاندارد ها ساخته شده و فعالیت می کنند بازدید کردیم.

وی با اشاره به اشاره به افتتاح طرح نیروگاه خورشیدی شهرداری اصفهان گفت: ما اینجا در اداره کل محیط زیست اصفهان مجموعه ای از آزمایشگاه های با تجهیزات بسیار بالا در موضوع آلاینده های خاک را افتتاح کردیم.

ابتکار با بیان اینکه مرکز پایش هوشمند اداره کل که به صورت گسترده صنایع بزرگ استان را از نظر خروجی های هوا، پساب صنعتی و رودخانه زاینده رود و مناطق انجام می شود افتتاح کردیم، افزود:  امروز با دبیر کل کنوانسیون رامسر تفاهم نامه سه جانبه با حضور استاندار اصفهان در ارتباط با تالاب ها و جلب مشارکت فنی برای احیای تالاب ها به ویژه گاوخونی امضا کردیم.

وی در پاسخ به آلودگی های صنعتی در منطقه سگزی اصفهان، ابراز کرد: در این دوره این سازمان به صورت جدی با این مسائل برخورد خواهند کرد و به احیا و پاک سازی این مناطق اقدام خواهند کرد و در طی این 27 ماه گذشته به صورت بارز وضعیت محیط زیست به ویژه در مورد هوا و گرد و غبار تالاب گاوخونی بهتر شده است هرچند این به معنای حل همه مشکلات نیست.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به خبر توقف طرح آبی بهشت آباد گفت: ما هنوز هیچ تأییدی در مورد بهشت آباد ندادیم و ملاحظات جدی در مورد زاینده رود و گاوخونی داریم و باید در مورد همه این ها ارزیابی های زیست محیطی انجام شود.

وی با بیان اینکه این مسئله ملی است و اگر کشاورز باشید فرقی ندارد در کجای کشور زندگی می کنید الگوی کشت باید اصلاح شود، ادامه داد: مدیریت منابع آب باید با تأمین حق آبه ها اصلاح شود و در بسیاری از موارد شاهد اقدام برای تأمین حق آبه ها بودیم اما در بسیاری از موارد باید الگوی کشت اصلاح شود.

ابتکار با بیان اینکه حل مشکل زاینده رود، کارون، ارومیه و گاوخونی مشترک است و باید مصارف خود را با داشته های خود تنظیم کنیم، عنوان کرد: باید تأمین معیشت کشاورزان مطابق با توسعه پایدار باشد و این پاسخ درباره گلاب دو نیز صدق می کند.

وی در پاسخ به سرریز پساب تصفیه خانه جنوب اصفهان به گاوخونی، گفت: پساب تصفیه خانه اصفهان مشکلی ندارد و با استاندارد های محیط زیست مطابقت دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره نقش مجلس نهم در مسئله محیط زیست معتقد است: مجلس در رأس امور است و نظارت آن می تواند کمک زیادی در این زمینه کند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.