اصفهان؛

آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای کاهش تولید مازوت در پالایشگاههای کشور

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی از علاقمندی سرمایه گذاران ژاپنی و کره جنوبی برای مشارکت در طرح های کاهش تولید مازوت پالایشگاه های ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس کاظمی در آیین گشایش رسمی واحد سوم مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با اشاره به علاقمندی سرمایه گذاران ژاپنی و کره جنوبی به حضور در طرح های کاهش مازوت در پالایشگاه های بندرعباس و اصفهان گفت: سرمایه گذاری این شرکت ها از طریق تولید محصولات بازپرداخت می شود.

وی با بیان این که تا پایان برنامه ششم توسعه، میزان تولید مازوت در کشور به صفر می رسد، گفت: با توجه به ورود انرژی های جدید در آینده، بازاری برای این فرآورده نفتی وجود نخواهد اشت.

کاظمی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، دولت پالایشگاه های نفت کشور را موکلف کرده است تا سالی ٢ درصد از تولید مازوت خود را کاهش دهند، خاطر نشان کرد: از ٧٠ میلیون لیتر مازوت تولیدی کشور هم اکنون تنها ١٠ میلیون لیتر آن در داخل کشور استفاده می شود.

وی سپس به کاهش آلودگی هوا به دلیل توزیع بنزین یورو ٤ در کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس نمونه گیری های انجام شده از هوای کلانشهرهای کشور، میزان مواد آلاینده از ١٠ به ٢,٨ ppm رسیده است.

معاون وزیر نفت با بیان این که صنعت نفت ذاتا به دلیل تولید آلایندگی و استفاده از آب همواره نیازمند استفاده از فناوریهای روز دنیا است، یادآور شد: صنعت نفت در طول سال های گذشته برای حفظ محیط زیست پروژه های زیادی را اجرا کرده است. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.