اصفهان؛

احداث نیروگاه خورشیدی در بادرود

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی از ساخت نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی بادرود خبر داد و گفت: با ساخت این نیروگاه نیروهای بسیاری می‌توانند در این نیروگاه مشغول کار شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانمرتضی صفاری نطنزی دیشب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر بادرود اظهار کرد: محور توسعه شهرستان نطنز توجه به بخش گردشگری است و چنانچه بخواهیم سرمایه‌گذاری انجام دهیم باید صنایع آلاینده را از منطقه دور کنیم و در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داشته باشیم.

وی به برخی قوانین دست و پاگیر در بخش سرمایه‌گذاری در کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه استان اصفهان در این کار سرآمد است و به استان سرمایه‌گریز تبدیل‌ شده که حتی برخی سرمایه‌گذاران داخلی هم تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این استان نداشته و در سایر مناطق کشور سرمایه گذاری کرده اند.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: بارها خواستار آسان کردن قوانین و رفع موانع سرمایه‌گذاری شده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم در سال 96 سرمایه‌گذاری‌های قابل‌ توجهی چه در زمینه داخلی و چه خارجی در شهرستان نطنز  شکل بگیرد و با رایزنی‌های انجام‌ شده دو تیم سرمایه‌گذار خارجی از اسپانیا و چین برای فاینانس و سرمایه‌گذاری به شهرستان نطنز سفر خواهند کرد.

وی از ساخت نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی بادرود خبر داد و گفت: با ساخت این نیروگاه نیروهای بسیار زیادی می‌توانند در این نیروگاه مشغول کار شوند و این نیروگاه هم دارای ویژگی‌های بسیار خوبی است که از مهم‌ترین آن‌ها نبود آلایندگی برای محیط‌ زیست و ارزان بودن آن است.

صفاری در ادامه ایران را یک کشور بی‌نظیر در بحث داشتن امکانات خدادادی نام برد که دارای امکانات طبیعی زیادی است ولی دو عامل مدیریت ضعیف و همچنین کم‌تحرکی جامعه باعث شده که کشور رشد و توسعه مورد نظر را نداشته باشد.

وی در ادامه با بررسی مسائل و مشکلات شهر بادرود گفت: بحث کاهش تعرفه برق گرمسیری و همچنین گاز سردسیری در حال پیگیری بوده و امید داریم که حل شود؛ در خصوص بازگشت افغان‌ها هم پیگیری‌های لازم در حال انجام است و با حصول نتیجه نهایی به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در پایان از دوخطه کردن راه‌آهن تهران-بندرعباس در قالب طرح ملی خبر داد و اضافه کرد: با قول مساعد مسئولان راه‌آهن ایستگاه‌های راه‌آهن بادرود و نسران توسعه پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار