شهریور: تسهیل و بسترسازی برای توسعه سمن‌ها در اولویت استانداری تهران

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: توسعه و تسهیل شرایط برای فعالیت سمن‌ها با هدف تقویت مشارکت‌های مردمی اصل حائز اهمیت است که برای تحقق هرچه مطلوب‌‌تر آن نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

شهریور: تسهیل و بسترسازی برای توسعه سمن‌ها در اولویت استانداری تهران
سیاوش شهریور مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان نقش سازنده سمن‌ها در توسعه اجتماعی، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد مؤلفه‌ای برجسته و کارآمد در پیشرفت و شکوفایی جامعه هستند که همچون بازوان توانمندی در این عرصه ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: رویکرد و هدف دولت در این حوزه، حمایت و تسهیل شرایط برای گسترش فعالیت سمن‌ها در کشور است که استان تهران از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

شهریور گفت: شهرستان‌های استان تهران از ظرفیت‌های بالقوه و متعددی در بخش سرمایه‌های انسانی برخوردار هستند که پیرو برنامه‌ریزی‌های طراحی شده ورود و فعالیت تشکل‌های مردمی در حوزه‌های متعددی همچون زیست‌محیطی، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق و... افزایش خواهد یافت.

مدیر کل اجتماعی-فرهنگی استانداری تهران گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم گام‌های مثبتی در سطح استان تهران برداشته شده و خوشبختانه به عزم تمام دستگاه‌های ذیربط اعم از نهادهای امنیتی-اجتماعی در این استان شرایط برای صدور مجوز به نحو قابل توجهی تسهیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر توسعه صدور مجوز برای فعالیت سمن‌ها از 6 ماه به 3 ماه کاهش یافته که در واقع روند طی زمان برای صدور پروانه به نصف تقلیل پیدا کرده است.

شهریور یادآور شد: دولت جامعه و خانواده سه نهاد اثرگذار و تعیین کننده در توسعه اجتماعی و دفع آسیب‌ها در این عرصه به شمار می‌روند و امیدواریم با تعامل و کارکرد صحیح هر سه نهاد مورد اشاره به موفقیت‌های هرچه بیشتری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی استان تهران نائل شویم.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار