شهرکرد؛

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده های جان باختگان منا

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در سفر به شهرکرد، با خانواده های جان باختگان منا در استان چهارمحال و بختیاری دیدار و از پیگیری دریافت غرامت حادثه منا از عربستان خبر داد.

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده های جان باختگان منا در شهرکردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سعید اوحدی در دیدار با خانواده های مهاجرین الی الله استان چهارمحال و بختیاری در فرمانداری شهرستان شهرکرد، با اشاره به جایگاه رفیع جان باختگان فاجعه منا گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، این عزیزان در زیباترین حالات جان به جان آفرین تسلیم کردند.

وی افزود: فاجعه منا، فاجعه سنگین و تلخی بود که با گذشت سه ماه از اذهان پاک نشده و نخواهد شد.

اوحدی با اشاره به پیگیری مسائل حقوقی سانحه دیدگان از سوی وزارت امور خارجه در مجامع بین المللی تأکید کرد: مسئولان دیپلماسی پیگیر پرداخت غرامت و دیه جان باختگان و حادثه دیدگان منا از سوی عربستان هستند.

وی اضافه کرد: پرداخت خسارت به بازماندگان حادثه منا در قالب پوشش بیمه ای زائران حج تمتع هم در حال پیگیری است که تا کنون بیمه ایران مبالغی را پرداخت کرده است.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در زمینه انحصار ورثه برای خانواده این حادثه دیدگان نیز مذاکراتی با مسئولان مالیاتی کشور انجام شده است.

اوحدی با اشاره به بی تدبیری و سوء مدیریت آل سعود در وقوع حادثه تلخ منا گفت: خیابان 204 مسیر زائران ایرانی نبود و بسیاری از زائران کشورهای مختلف به دلیل تراکم و شلوغی در آن مسیر جان باختند.

وی در مورد نحوه پیگیری و امداد رسانی به آسیب دیدگان این فاجعه هم افزود: از همان لحظه وقوع حادثه، ستاد حج و زیارت با تشکیل ستاد بحران در منا، کار امداد رسانی به آسیب دیدگان و شناسایی جان باختگان مظلوم را آغاز کرد.

اوحدی تأکید کرد: اگر تخلف و یا کاستی هایی از سوی مسئولان کاروان ها صورت گرفته باشد در صورت شکایت زائران، رسیدگی و با متخلفان برخورد می شود.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع راهی سرزمین وحی شدند که 405 نفر آنها در قالب 3 کاروان از استان چهارمحال و بختیاری بودند.

در پی فاجعه دلخراش و مرگبار صبح روز پنج شنبه 2 مهرماه مصادف با عید سعید قربان، بر اثر ازدحام جمعیت در صحرای منا، متأسفانه بیش از 8 هزار نفر از حجاج، کشته و زخمی شدند که 19 نفر آنها حجاج چهارمحال و بختیاری بودند.

آمار نهایی جان باختگان ایرانی در این فاجعه مصیبت بار نیز 465 نفر اعلام شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.