رییس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی در گروه سرآمدان علمی ایران قرار گرفت

فدراسیون سرآمدان علمی ایران، پروفسور حسین نجم آبادی عضو هیات علمی و رییس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را در گروه الف فهرست سرآمدان علمی ایران قرار داد.

حمیدرضا خرم خورشید ضمن اعلام این خبر به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:دبیر فدراسیون سرآمدان علمی ایران با اعلام این افزوده است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف دستیابی به مرجعیت علمی جهانی ، اقدام به راه اندازی فدراسیون سرآمدان علمی ایران کرده است. 

وی ادامه داده است که مطابق با آئین نامه این فدراسیون، برای حمایت از دستاوردهای علمی معتبر، 100 نفر از سرآمدان علمی کشور در قالب دو گروه الف و ب ، شناسایی و گرنت های پژوهشی و آزمایشگاهی به آنان پرداخت شده است. 

دبیر فدراسیون سرآمدان علمی ایران همچنین ضمن ارائه فهرست مراکز علمی و پژوهشی دارای سرآمد علمی که دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و دانشگاههای صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی و پژوهشگاه دانشهای بنیادی از آن جمله اند، ابراز امیدواری کرد: با اراده و تلاش محققان ، کشورمان به جایگاه شایسته علمی در جهان دست یابد. 

شایان ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 21 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات، از جمله مرکز تحقیقات ژنتیک ، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 800 نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های  توانبخشی ، سلامت روانی ، رفاه اجتماعی و سلامت اجتماعی (وتعیین کننده های آن) ، می پردازد ، که در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ،  و در تعدادی از آنها ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است. 

 این دانشگاه در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرار دارد، و با دو بیمارستان توانبخشی رفیده و روانپزشکی رازی و سه مرکز پزشکی – توانبخشی، زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار