بیرجند ؛

6 میلیون و 500 هزار مرزنشین متقاضی کارت مبادلات مرزی

6 میلیون و 500 خانوار مرزنشین از سال 91 تا کنون برای دریافت کارت الکترونیک مبادلات مرزی نام نویسی کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ 6 میلیون و 500 خانوار مرزنشین از سال 91 تا کنون برای دریافت کارت الکترونیک مبادلات مرزی نام نویسی کرده اند.

رئیس کارگروه مناطق آزاد و بازارچه های مرزی سازمان توسعه تجارت ایران که به خراسان جنوبی سفر کرده گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال90، هشت میلیون و 600 هزار خانوار مرزنشین در کشور مشمول دریافت این کارت هستند که تا کنون 6 میلیون و 500 هزار نفر برای نام نویسی کارت الکترونیک مبادلات مرزی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده اند.

خانم زین العابدین افزود:با گذشت 3 سال از آغاز نام نویسی،آمارهای موجود نشان می دهد یا 2 میلیون و 100 هزار نفر هنوز نام نویسی نکرده اند یا جمعیت مرزنشینان همانی است که تا کنون ثبت نام کرده اند. وی افزود: دارندگان کارتهای الکترونیک مبادلات مرزی می توانند از معافیت 100 درصدی حقوق گمرکی کالاهای خوراکی و 50 درصدی کالاهای غیرخوراکی بهره مند شوند.

خانم زین العابدین گفت:هر چقدر تعداد خانوارهای مرزنشین واقعی تر باشد، وزارت صنعت،معدن و تجارت می تواند سهمیه بیشتری را به کارتهای مبادلات مرزی اختصاص دهد.

رئیس کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز گفت:تاکنون 2 میلیون خانوار مرزنشین برای نام نویسی کارت الکترونیک مبادلات مرزی،به این دفاتر در سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد 70 هزار کارت رسوبی و پرونده نقصی در دفاتر پیشخوان موجود است که متقاضیان آنها یا برای دریافت کارت مراجعه نکرده اند یا مدارکشان ناقص است.

فلاح افزود: از 15دی ماه، کارتهای رسوبی و پرونده های نقصی، تحویل سازمان صنعت،معدن و تجارت در استانها شده تا بایگانی شود و صاحبان این کارتها می توانند مجددا برای نام نویسی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.


انتهای پیام/گ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.