راهکارهای رفع مشکلات کودکان مبتلا به اوتیسم در جلسه مشترک مدیر کل صدا وسیما مدیر کل بهزیستی شهردارتبریز و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهر بررسی شد .

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در این جلسه که درمحل انجمن خیریه اوتیسم تبریز ترتیب یافت مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون 250 کودک مبتلا به اتیسم درآذربایجان شرقی شناسایی شده که در 5 مرکز توانبخشی دراستان خدمات تخصصی درمانی از قبیل روانشناسی ،گفتار درمانی،کار درمانی ،رفتار درمانی به این کودکان ارائه می شود.

ارشد زاده با بیان اینکه برای درمان هر کودک مبتلا به اتیسم با خدمات یک کارشناس ماهانه بیش از 500 هزار تومان نیاز است افزود : سازمان بهزیستی کشور تنها ماهانه 360هزار تومان به این کودکان پرداخت میکند .
شهردار کلانشهر تبریزهم در این جلسه تعهد کرد : تا زمان اتخاذ تصمیم کلی در مورد همه بیماران مبتلا به اتیسم و به منظور کمک به حل بخشی از مشکلات درمان و آموزش بیماران اوتیسمی ماهانه 200 هزار تومان به هر کدام از 72 کودک تحت پوشش انجمن خیریه پرداخت کند.

نجفی همچنین موافقت کرد : زمینی به مساحت 500 متر مربع در محدوده خیابان گلکار تبریز برای ساخت مجموعه توانبخشی کودکان مبتلا به اتیسم از سوی شهرداری تبریز اعطا شود .

وی اعلام کرد :بعد از فصل زمستان قسمت غربی پارک مینیاتور در ساعات محدودی از روز ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم اختصاص داده خواهد شد وپس از ارزیابی شرایط موجود در پارک فرشتگان که سالیان گذشته ویژه کودکان اتیسمی ساخته شده ،در صورت امکان این پارک حصار کشی و به منظور بازی و ساخت مجموعه توانبخشی در اختیار کوکان مبتلا به اوتیسم استان قرار داده خواهد شد .

لطیفی مدیرکل صداو سیمای مرکزآذربایجان شرقی هم گفت: رسانه ملی وظیفه دارد که به عنوان پل ارتباطی بین مخاطبان و مسئولان مشکلات را بیان کند و در آینده نیز برنامه هایی در زمینه بیماری اتتیسم تولید خواهد کرد تا مردم با این بیماری بیشتر آشنا شوند
مدیر عامل انجمن خیریه اوتیسم تبریز هم مهمترین ترین مشکل این مجموعه را استیجاری بودن ساختمان خیریه و نیز کمبود فضای فیزیکی برای تحت پوشش قرار دادن کامل کودکان اتیسمی بیان کرد.

خانم زارعی با بیان اینکه تلاش در سنین یک و نیم سالگی تا هفت سالگی برای درمان این نوع بیماری ضروریست خیرین را برای کمک به اکودکان اتیسمی دعوت کرد .

وی خاطر نشان کرد: از هر 80 کودک متولد شده یک کودک احتمال مبتلا شدن به بیماری اتیسم را دارد .

/انتهای پیام/گ
برچسب ها: بیماران ، اتیسم ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.