تبریز؛

دستاوردهای تبریز، ضامن تحقق جایگاه جهانی این شهر

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: دستاوردهای مختلف بین‌المللی تبریز، جایگاه این شهر را در آستانه تبدیل به یک جهان‌شهر قرار داده است.

 به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حمیدی، در شورای راهبردی فرهنگی شهرداری تبریز ویژه «تبریز، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018» با بیان این مطلب اظهار داشت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نگارگری کشورهای اسلامی با حضور هنرمندان 35 کشور در ابتدای امسال، نقطه مهم موفقیت‌های بین‌المللی تبریز بود.

وی اعلام کرد: تصویب انتخاب تبریز به عنوان دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی، برگزاری همایش بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در تبریز و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش، از دیگر اتفاقات مهمی بود که در نهایت موجب شد تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز  از ادامه رایزنی‌ها برای حضور بین‌المللی تبریز خبر داد و افزود: تلاش‌ها برای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت کتاب ایران آغاز شده و در این راستا، مستندات و زیرساخت‌های لازم در حال تدوین است.

حمیدی افزود :همچنین در تلاشیم تا تبریز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام به معاونت فرهنگی سازمان کنفرانس اسلامی معرفی شود.

وی با بیان این‌که انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، یک توفیق بلاتکرار و مغتنم است، تاکید کرد: با ادامه این رایزنی‌ها مصمم هستیم تا نام تبریز را تا تحقق جایگاه جهانی آن، تداوم ببخشیم.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.