حل مشکل آلودگی به غیر سیاسیون داده شود /مسئولان حل آلودگی را به گردن هم می اندازند

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: بخشی که به نظر برخی مسئولان در حل مشکل آلودگی هوا لاینحل است اگر به دست غیر سیاسیون داده شود، رسیدن به هدف دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا که امروز (سه شنبه) در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: اگر حل مشکل آلودگی هوا به دست غیر سیاسیون و دانشگاهیان داده شود رسیدن به هدف دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد :مسئولان در حل مشکل آلودگی هوا، موضوع را گردن هم می اندازند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تهران به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای جهان آسیب هایی چون بار بیماری و هزینه اقتصادی را بر دولت و جامعه تحمیل می کند.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که بالغ بر چندین میلیارد دلار در سال جهت آلودگی هوا متزلزل می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای را مردم پرداخت می‌کنند که متوجه آن نبوده و بخش دیگری ما در افزایش معلولیت و بخش‌های بیمارستانی هزینه می‌کنیم که سال به سال در حال افزایش است.

وی با اشاره به شهرهای مانند تهران از نظر اقلیمی، گفت: شهرهایی مانند تهران با آلوده‌ترین وضعیت با تلاش مدیریتی هم اکنون جزء پاک‌ترین شهرها هستند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ما در بخش مدیریتی با عملکرد ضعیفی مواجه هستیم چرا که ملاحظه کاری‌ها مانع اجرای عملکرد مدیریتی می‌شود و این امر در حوزه برخورد با موتور سیکلت‌ها به دلیل ضعیف بودن قشرهای دارنده آن به راحتی در حال رویت است.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر دستگاه‌های دولتی سالانه حدود 10 درصد از آن چه در برنامه‌های خود ذکر شده را انجام دهند شرایط متحول خواهد شد، چرا که ما توانسته‌ایم سرب را از بنزین حذف کنیم و بنزن و منواکسید کربن به شدت کاهش یافته و همه این ها به خاطر تصمیمات انجام شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار