افزایش محرومیت بلاتر و پلاتینی

دادستانی کمیته اخلاق فیفا خواهان افزایش دوران محرومیت رئیس محروم شده فیفا و یوفا است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به تازگی از سوی کمیته اخلاق فیفا به مدت 8 سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شدند. اکنون خبر می‌رسد که محرومیت سنگین‌تری در انتظار دو چهره است.

خبرگزاری فرانسه (AFP) خبر داد، دادستانی کمیته اخلاق فیفا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که درخواست افزایش مدت زمان محرومیت بلاتر را خواهند داد. دادستانی این کمیته معتقد است که در صدور حکم محرومیت هشت ساله با رئیس فیفا و رئیس یوفا بیش از اندازه مدارا شده است.

بلاتر 79 ساله و پلاتینی 60 ساله پیش از این هر یک به مدت 90 روز از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده و از سوی دادستانی سوئیس مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته‌ بودند. علت این موضوع هم پرداخت دو میلیون دلار وجه نقد - از این رقم به عنوان رشوه یاد شده - از سوی بلاتر به پلاتینی در سال 2011 عنوان شده است.

بخش دادستانی کمیته اخلاق فیفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بخش تحقیق کمیته اخلاق فیفا قصد دارد درخواست تجدیدنظر در حکم صادره بلاتر و پلاتینی به منظور افزایش مدت زمان محرومیت این دو را به کمیته استیناف این نهاد بدهد.

بر اساس گزارش AFP، ماه گذشته پیش از بازجویی از بلاتر و پلاتینی، کمیته اخلاق فیفا در نظر داشته این دو غول فوتبال جهان را مادام‌العمر از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کند که در نهایت حکم محرومیت آنها هشت سال شد.

بلاتر و پلاتینی قصد دارند درخواست تجدیدنظر در حکم محرومیت هشت ساله خود را به مراجع قانونی تسلیم کنند.

بالاترین نهاد فوتبالی جهان پس از رو شدن رسوایی گسترده اداری و مالی اعضای ارشدش در ماه مِی 2015 (اردیبهشت 94) و بازداشت شماری از آنها برای تحقیقات بیشتر، تحت‌فشار بی‌سابقه‌ای برای ایجاد اصلاحات است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار