آموزش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در فرانسه

دولت فرانسه سعی دارد؛ نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح و قانونی شبکه‌های اجتماعی را به کودکان و نوجوانان آموزش دهد تا آن‌ها را از آسیب‌ها، حفظ کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس برخی اخبار، فرانسه در مقایسه با شرکای بین‌المللی خود، در زمینه‌ی افزایش آگاهی بخشی درباره‌ی خطرهای فناوری دیجیتال و امنیت سایبر، دیر عمل کرده است. برخی از دولتمردان این کشور معتقدند فرانسه به هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی، از به‌کارگیری راهکارهای مناسب غفلت کرده است.

یکی از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی در این کشور، روبه‌رو شدن کودکان و نوجوانان با محتواهای نامناسب بیان شده است. کودکان و نوجوانان، همان قربانیان ابتدایی این شبکه‌ها هستند.

فرانسه تصمیم دارد اقداماتی قانونی را برای رفع مشکل یادشده انجام دهد. گام اول، آموزش استفاده‌ی صحیح و قانونی از این شبکه‌ها است. همچنین باید به افراد آموزش داد تا در صورتی که قربانی جرایم سایبری واقع شدند، چه اقدامات قانونی را می‌توانند انجام دهند.

یکی از نکات مهمی که دولت فرانسه روی آن تأکید دارد، میزان آگاهی مقام‌های رسمی از خطرهای سایبری است. در حقیقت این آگاهی، یکی از ملاک‌های انتخاب مقامات رسمی در این کشور است.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.