طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی تا 2 هفته آینده اجرا می‌شود

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی به صورت پایلوت در شمیرانات اجرا خواهد شد.

طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی تا 2 هفته آینده اجرا می‌شود
سیاوش شهریور مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجرای طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی اظهار داشت: استانداری تهران به منظور جلوگیری از افزایش آمار طلاق با اجرای این طرح مسایل و مشکلات مربوط به جوانان را مورد بررسی قرار داده و جوانان در شرف ازدواج را قبل از عقد ، در طول ازدواج و یک سال بعد از آن مورد حمایت‌های روحی، روانی و مشاوره‌ای قرار خواهد داد.

وی با اشاره به این که بیشتر ازدواج‌ها در یک سال اول زندگی به طلاق ختم می‌شود، افزود: در طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی زوج‌ها زیر نظر 100 مشاور عالی رتبه تا 5 ساعت در زمینه‌های مختلف تحت مشاوره قرار می‌گیرند.

شهریور ادامه داد: طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی از دو سال پیش مورد توجه بود که اکنون با تدوین برنامه اصولی، برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط اساتید مشاوره و روان شناسان راهکارهای مناسبی را برای کاهش طلاق و افزایش آمار ازدواج ارائه خواهد کرد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران با اشاره به این که اعتیاد، افسردگی و طلاق از جمله معضلات نهاد خانواده است، تاکید کرد: این برنامه با آموزش‌های حل مسئله، افزایش قدرت تصمیم گیری در مواقع بحرانی، چگونگی ارتباط موفق به زوجین گامی موثر در جهت کاهش طلاق خواهد بود.

شهریور گفت: طرح جامع ازدواج پایدار با هدف کاهش طلاق به صورت پایلوت از شهرستان شمیرانات آغاز می‌شود که در صورت موفقیت این طرح در کل استان تهران اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار