شهریور در کمیته تخصصی کارگروه کاهش طلاق مطرح کرد:

آمار نگران کننده طلاق در استان تهران/ کمبود اعتبار مانع اجرای طرح جامع ازدواج

مدیر کل اجتماعی استانداری تهران گفت: در 9 ماهه امسال طلاق در استان تهران 20 درصد افزایش داشته است.

آمار نگران کننده طلاق در استان تهرانبه گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،سیاوش شهریور، مدیر کل اجتماعی استانداری تهران در کمیته تخصصی کارگروه کاهش طلاق که صبح امروز (چهارشنبه) در استانداری تهران برگزار شد با اشاره به آمار طلاق طی 9 ماه امسال اظهار داشت: طی یکسال گذشته برای اجرای طرح جامع ازدواج پایدار اقدامات کارشناسی با حضور دستگاه‌های مرتبط مانند بهزیستی و وزارت جوانان صورت گرفته اما برای اجرای این طرح با مقوله کمبود اعتبار مواجه شدیم که ما در این زمینه از پتانسیل خیرین و سمنها استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: این آ‌مار برای کشور که جامعه اسلامی است آمار نگران کننده‌ای است، طلاق در سایر جوامع یک واقعیت است اما در جامعه ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته ،طلاق به عنوان یک کلاف پیچیده هم ورودی زیادی دارد و هم خروجی فزاینده دارد.
شهریور همچنین با بیان اینکه برنامه‌های کاهش طلاق از عهده یک دستگاه یا یک مدیر خارج است افزود: استانداری تهران به عنوان متولی در این حوزه هماهنگی تعادل و نظارت را در دستور کار خود قرار داده و این موضوع را به عنوان دغدغه جدی پیگیری می‌کند. ما موظف هستیم همه راهکارها را برای رسیدن به تعادل و استحکام بینان‌های زندگی رسیدگی کنیم و با توجه به اینکه تهران یک پنجم جمعیت کشور را دارد  و به عنوان پیشانی نظام محسوب می‌شود بحث مهم ازدواج و طلاق را به صورت جدی بررسی کنیم تا شاهد کاهش آمار طلاق در استان تهران باشیم.
 مدیر کل  امور اجتماعی استانداری تهران اذعان کرد: ما برای اجرای طرح جامع ازدواج پایدار و کاهش طلاق با کمبود اعتبار مواجه هستیم که تا به حال نیز از پتانسیل خیرین و سمن‌ها استفاده کردیم که امیدواریم با مساعدت مسئولان مربوطه این مشکل نیز حل شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار