سقوط دوباره بهای نفت؛ گذر کوتاه مدت از آستانه کمتر از 30 دلار

بهای جهانی نفت برای دقایقی به پایینتر از 30 دلار در هر بشکه تنزل کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ان بی سی نیوز؛ روز سه شنبه در میانه افزایش نگرانی ها از تقاضای شکننده چین و نبود محدودیتی برای عرضه، نفت مدت کوتاهی به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رسید. 

کاهش نزدیک به 4 درصدی این روز، هفتمین روز از افت بهای نفت به شمار می رود. دلالان از تلاش برای پیش بینی اینکه آیا افت قیمت ها در سال نو به پایان خواهد رسید دست کشیده اند. برخی از تحلیلگران درباره نفت بشکه ای 20 دلار هشدار داده اند.

نفت خام آمریکایی وست تگزاس اینترمیدیت با 97 سنت کاهش به بشکه ای 44/30 دلار رسید که افت 1/3 درصدی را نشان می دهد. این پایین ترین قیمت از دسامبر 2003 است. 

در این گزارش آمده است: عدد 30 دلار آستانه ای مالی و روانی است. اکنون که قیمت ها برای بسیاری از تولید کنندگان به کمتر از هزینه های سربه سر رسیده است، رکود گسترده، باعث فشار مالی فراوانی در سرتاسر جهان شده و با احتمال ورشکستگی شرکت ها و سخت گیری در بودجه کشورها همراه شده است. 

نفت معیار برنت، 97 سنت کاهش داشت و به بشکه ای 58/30 دلار رسید. قیمت نفت در روز پس از حمله انتحاری مرگبار در مرکز استانبول و اعلام وزیر نفت نیجریه درباره اینکه دو تن از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت درخواست نشست اضطراری کرده اند تثبیت شد. 
ولی پس از آنکه وزیر نفت امارات متحده عربی، گفتگو از نشست احتمالی را رد کرد و گفت که راهبرد این گروه موثر واقع شده قیمت ها دوباره سقوط کرد. اوپک درخواست برخی از اعضای خود برای کاهش تولید را رد کرده و در عوض، بر آن شده تا با تمام قوا برای دفاع از سهم بازار دست به استخراج بزند. 

نویسنده در پایان آورده است: تنها در همین سال، بهای نفت بیش از 18 درصد افت کرده است. فهرست بلند عوامل منفی شامل تضعیف اقتصاد و بازار سهام دومین مصرف کننده جهان یعنی چین، افزایش دلار آمریکا (که نفت را گران تر کرده) و پشتکار شگفت انگیز حفاران نفت شیل آمریکا در مواجهه با سقوط قیمت ها می باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار