نیویورک تایمز گزارش داد:

کاهش شدید بهای نفت و از بین رفتن هزاران موقعیت شغلی

شرکت‌های بزرگ نفتی در سراسر دنیا تعداد کارکنان خود را به دلیل سقوط بهای نفت کاهش می‌دهند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، کاهش مداوم بهای نفت موجب افزایش بیکاری شده است. «بریتیش پترولیوم» شرکت بزرگ نفت و گاز انگلیسی سه‌شنبه اعلام کرد در سال جاری 4 هزار موقعیت شغلی را در بخش‌های اکتشاف و تولید حذف خواهد کرد. این بخش‌ها تقریباً 24 هزار موقعیت شغلی را به خود اختصاص می‌دهند. شرکت مذکور سال گذشته نیز 4 هزار موقعیت شغلی را حذف کرد. 

سخنگوی «بریتیش پترولیوم» در گفتگویی تلفنی اعلام کرد: " ما باید از وجود یک تجارت رقابتی و پایدار مطمئن شویم. شرایط بازارها هر روز وخیم‌تر می‌شود."

بعد از اینکه در سال 2014 کاهش بهای نفت آغاز شد، شرکت بریتیش پترولیوم ادامه یافتن این کاهش را پیش‌بینی کرد و در این خصوص هشدار داد. سال گذشته، بهای نفت یک سوم نرخ همیشگی خود کاهش یافت. این روند در سال 2016 نیز ادامه پیدا کرد و در 12 روز آغازین سال، بهای طلای سیاه 15 درصد کم شد.

نفت خام برنت -معیار قیمت‌گذاری نفت خام در بازار بین‌المللی- بعدازظهر سه‌شنبه با کاهش 3.3 درصد، 30.50 دلار در هر بشکه معامله شد. وست تگزاس اینترمیدیت -مرجع قیمت‌گذاری آمریکا- نیز 4.3 درصد کاهش یافت و به 30.05 دلار رسید؛ این مرجع برای نخستین بار از سال 2003 تاکنون زیر 30 دلار معامله شد.

از زمان کاهش جهانی نفت، تقریباً 250 هزار موقعیت شغلی در سراسر دنیا از بین رفته است. شرکت "رویال داچ شل" -بزرگترین رقیب اروپایی بریتیش پترولیوم-  نیز سال گذشته 7500 موقعیت شغلی را حذف کرد. بریتیش پترولیوم در سال‌های اخیر در مواجهه با کاهش بهای نفت و گاز، برای افزایش درآمد خود سعی در کاهش تعداد کارمندان خود کرده است. ممکن است بخش‌های عملیاتی این شرکت در آلاسکا، آنگولا، آذربایجان و خلیج مکزیک در فهرست کاهش موقعیت‌های شغلی باشند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار