اردبیل؛

ترویج فرهنگ نماز در مناطق روستایی از اولویت های اساسی ستاد اقامه نماز کشور است

معاون فرهنگ و آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور گفت: یکی از اولویت‌های اساسی ستاد اقامه نماز کشور ترویج فرهنگ نماز در مناطق روستایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ منصور سرگزی در حاشیه اجلاس استانی اقامه نماز افزود: با پیگیری‌های ستاد اقامه نماز روستاهای محرومی که فاقد روحانی و برنامه‌های فرهنگی و نماز بودند شناسایی شده و در این راستا به 2 هزار روستای محروم کشور روحانی برای ترویج فرهنگ نماز اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اساسی ستاد اقامه نماز کشور ترویج فرهنگ نماز در مناطق روستایی است، گفت: برای تحقق امر ترویج فرهنگ نماز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و بیشتر روستاهای کشور از مساجد و روحانی برخوردار هستند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: برای ترویج فرهنگ نماز 20 هزار مؤذن نیز در نقاط مختلف کشور اسکان یافته که این مؤذن‌ها از قشر نوجوانان بوده و نقش بسیار مهمی در ترویج برنامه‌های نماز در کشور داشته‌اند.

سرگزی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز کشور اجرای طرح سلامت معنوی است که این طرح در 100 بیمارستان کشور انجام و اجرایی شده که در این زمینه 10 هزار پرستار از آموزش این طرح برای ترویج نماز در مراکز بهداشتی و درمانی برخوردار شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال‌ حاضر 70 هزار مسجد در کشور برای ترویج برنامه‌های نماز فعالیت می‌کنند که با برنامه‌ریزی‌های ستاد اقامه نماز کشور 900 نماز صبح در کشور احیا شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.