تبریز؛

14 درصد از واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی صنایع غذایی و آشامیدنی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بعد از اتمام پایش آماری واحدهای تولیدی استان 660 واحد صنایع غذایی و آشامیدنی شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ؛به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نجاتی  در جمع خبرنگاران افزود: این استان از نظر تعداد واحدهای تولیدکننده صنایع غذایی و آشامیدنی مقام سوم، از نظر اشتغال رتبه دوم و در زمینه سرمایه گذاری مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: اگر 200 واحد در حال توسعه استان با شش هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری راه اندازی شوند، بیش از چهار هزار و 500 نفر دیگر به جمع شاغلان این بخش اضافه می شود.

وی افزود: 40 درصد صادرات شیرینی و شکلات کشور در اختیار آذربایجان شرقی قرار دارد و این استان پس از استان تهران در زمینه واحدهای صادراتی نمونه و ملی در رتبه دوم قرار دارد.

نجاتی با اشاره به تدوین سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت و تهیه برش استانی آن افزود: در این برنامه راهبردی 12 گروه صنعتی به عنوان صنایع پیشگام انتخاب شده است که صنایع غذایی از گروه های مهم این سند در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه استان به شمار می رود.

وی گفت: صنایع غذایی استان 300 هزار تن ظرفیت دارد و طبق هدف گذاری در سال 1404 هجری شمسی این میزان به یک میلیون تن خواهد رسید تا بتوانیم شاهد تحقق صادرات یک میلیارد دلاری باشیم.

وی افزود: در مرحله حساس تولید، اشتغال و ارزش افزوده قرار داریم و اگر همه با هم همراه و همگام باشیم می توانیم به نقطه مطلوب برسیم.

آذربایجان شرقی با چهار هزار و 920 واحد صنعتی، رتبه سوم کشور را از لحاظ تعداد و رتبه 9 کشور را از لحاظ حجم سرمایه گذاری به خود اختصاص داده است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.