لرستان؛

ایجاد اشتغال برای 932 نفر درشهرستان پلدختر

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی لرستان از ایجاد اشتغال برای 932 نفردرشهرستان پلدخترخبرداد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آشتاب گفت: این تعداد افراد ثبت سامانه ملی رصد شده اند این در حالی است که میزان تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی این شهرستان امسال یکهزارو 291 نفر بوده است .

وی ازمحقق شدن 72 درصد تعهدات دستگاه های اجرایی شهرستان پلدختر در حوزه اشتغال در سال جاری خبرداد و افزود: 148 تعاونی راکد در استان لرستان وجود دارد که در شهرستان پلدختر نیز سه واحد تولیدی راکد است که به همت استاندار لرستان کارگروهی برای تعیین تکلیف پروژه نیمه کاره تشکیل شد و موانع و مشکلات پروژه های راکد با حضور تولید کنندگان رفع خواهد شد .

وی به اهمیت سند اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: سند اشتغال یک موضوع پیش بینی شده است که به همت کارشناسان دستگاه های اجرایی با توجه به امکان سنجی و ظرفیت های دستگاه های اجرایی در قالب برنامه پنجم توسعه ، تدوین شده است .

وی با بیان این که امروز برنامه های اقتصادی به شکلی است که ممکن است برخی از اهداف هنوز محقق نشده اند افزود: بعضی مجموعه ها شاید تا به حال نتوانسته اند در بحث اشتغال موفق عمل کنند .

وی تنها راه کار برون رفت از معضل بیکاری را ورود جدی بخش خصوصی به استان دانست و گفت: با توجه به این که تدابیری در چند سال اخیر در خصوص کاهش بیکاری در استان صورت گرفته و دیگر لرستان مقام نخست بیکاری را در کشور ندارد ولی باید بیشتر تلاش شود .

وی به نقش مهم صندوق کارآفرینی امید در راستای اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: مبلغ 50 میلیارد ریال تسهیلات امسال در بخش های مختلف اقتصادی پرداخت شده که زمینه اشتغال 183 نفر را فراهم کرده است .

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: 13 درصد کل اعتبارات استان سهم اعتبارات صندوق کارآفرینی شهرستان پلدختر است که اعتبار اولیه این صندوق در شهرستان 17 میلیارد ریال بود که با پیگیری فرماندار پلدختر این میزان به 50 میلیارد ریال افزایش یافته است .

آشتاب به اعتبارات برخی بانک ها در راستای ایجاد شغل زیر نظر بعضی از ادارات اشاره کردو افزود: بانک ها باید شرایط را تسهیل کنند و قضیه پرداخت را به پایان سال موکول نکنند زیرا رسالت مدیران بانکی و کارکنان خدمت دهی به مشتری است .

وی گفت: کمیته نظارت بر اشتغال باید پیگیری لازم را داشته باشد تا شغل های ایجاد شده ثبت سامانه و بیمه شوند ، ظرفیت بخش خصوصی را نباید نادیده گرفت.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: فرهنگ کار باید در استان ارتقا یابد و زمینه ورود بخش خصوصی را فراهم کنیم زیرا این استان از استان های دیگر نیاز به حمایت دارد و هر کس به نوبه خود در سرعت بخشیدن به رفع مشکل بیکاری و اشتغال باید تلاش کند و این وظیفه سنگینی است که بر عهده ما نهاده شده است .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.