لرستان؛

برقراری پرواز خرم‎آباد قشم

استاندار لرستان از برقراری پرواز خرم‌آباد قشم در آینده‌ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند گفت: در دولت‌های گذشته تعداد پروازها از فرودگاه خرم‎آباد 5 مورد بوده که امروز به 15 مورد پرواز یعنی 30 نشست و برخاست در سه مسیر تهران، مشهد و نجف افزایش یافته است.

وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد پرواز در این فرودگاه هستیم و در آینده‎ای نزدیک پرواز خرم‌آباد قشم برقرار می‎شود.

استاندار لرستان هدف از طرح توسعه فرودگاه خرم‎آباد را برقراری پرواز حجاج از این محل عنوان کرد و با تاکید بر این که قرارداد 53 میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم‎الانبیا در قالب 9 طرح بسته شده است، گفت: نیاز است اعتبارات ویژه‌ای برای بهسازی و نوسازی ورودی فرودگاه خرم‌آباد نیز تخصیص یابد.

بازوند افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور باید از فرصتی که از سوی قرارگاه ایجاد شده نهایت بهره را ببرد چرا که در استان‎های دیگر توسعه طرح فرودگاه یک مطالبه ملی به شرکت فرودگاه ها محول می‎شود اما چنانچه این شرکت به ما کمک نکند مجبوریم این مشکل را خود حل کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این که فرودگاه بروجرد از اولویت‌های لرستان بوده که در توسعه استان نقشی اساسی دارد، گفت: خیلی از استان‎های کشور دارای 4 فرودگاه هستند حتی در مواقع اضطراری می‎توانند کمک‎رسان باشند.

وی گفت: بروجرد منطقه‎ای زلزله‎خیز است که ایجاد فرودگاه در این شهرستان می‎تواند یک پارامتر مثبت در مواقع اضطراری باشد.

بازوند افزود: در قانون آمده که فرودگاه با همکاری بخش خصوصی احداث شود و ردیفی هم دارد اما شرکت فرودگا های کشور نیز باید اعتبار بیشتری برای این مهم اختصاص دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.