سیستان وبلوچستان؛

تاکید بر توسعه روابط تجاری میان ایران و روسیه

استاندار سیستان و بلوچستان گفت : در تلاشیم تا با شرکت در نمایشگاه های دو طرف توانمندیهای اقتصادی و تجاری استان را معرفی کنیم

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛استاندار در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی صادرات مرزی سیستان و بلوچستان افزود : حضور در نمایشگاه تولیدات و توانمندی های ایران در روسیه برای سیستان و بلوچستان یک امر الزامی با هدف نشان دادن توانمندی های خود در بخش های مختلف به حساب می آید.

وی تصریح کرد : برای دعوت از سفیر روسیه به سیستان و بلوچستان برنامه هایی وجود دارد که در صورت نهایی شدن باید نمایشگاهی از تولیدات استان به ویژه در بخش های محصولات دریایی و شیلاتی برپا شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان آمادگی سرمایه گذاری مشترک با کشور روسیه در بندر چابهار را دارد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت : امروزه در دنیای تجارت و بازرگانی جدید به دلیل وجود رقابت زیاد، فرصت های اقتصادی جدید به ندرت یافت می شود و تمام کشورهای فعال در زمینه اقتصادی به دنبال شکار لحظه ها هستند.

علیرضا نورا ادامه داد: یافتن بازارهای جدید به دلیل اشباع بازارهای موجود کار سختی است و این امر بیشتر در بستر سیاسی رخ می دهد.

وی افزود: پس از توافق هسته ای بسیاری از کشور های اروپایی از جمله آلمان به دنبال یافتن فرصت های جدید در ایران هستند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تحولات منطقه ای از جمله انهدام جنگنده روسیه توسط کشور ترکیه باعث قطع روابط تجاری این دو کشور با یکدیگر شده است.

نورا خاطر نشان کرد: پس از این حادثه وزارت صنعت روسیه قطع واردات صنایع سنگین تا 70 درصد از ترکیه را در دستور خود قرار داده است.

وی بیان کرد: وزارت کشاورزی این کشور نیز واردات مرغ و تخم مرغ را از ترکیه ممنوع کرده است.

وی گفت : گرچه ایران اسلامی از قبل نیز محصولاتی همچون هندوانه را به روسیه صادر کرده و هم اینک نیز خرما را صادر می کند اما اکنون فرصت مناسبی برای عرضه سایر محصولات به روسیه فراهم شده است.

وی افزود: قبل از اعمال تحریم های روسیه علیه ترکیه نیز رایزنی هایی برای ارتباط تجاری سیستان و بلوچستان با حداقل یکی از استان های روسیه انجام شده بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.