آبادان؛

احداث صنایع سنگین بدون ارزیابی در آبادان

صنایع سنگین بدون ارزیابی در آبادان احداث می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از آبادان؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: احداث صنایع سنگینی همچون کارخانه های فولاد در سایت صنعتی خرمشهر آن هم بدون طی مرحله ارزیابی در آینده مشکلات عدیده ای را برای شهروندان منطقه به ویژه آبادانی ها ایجاد می کند.

سید احمد موسوی آزاد با یادآوری آنکه جهت وزش باد شمال با زمان فعالیت خرداد تا شهریورماه از خرمشهر به سوی آبادان و شمال خلیج فارس است، افزود: در زمان حاضر به اندازه کافی از بابت ریزگردهایی که توسط باد شمال و از سوی کشور عراق به آبادان می رسد آسیب دیده ایم و دیگر جایی برای وارد آمدن آسیب های بیشتر آن هم از طریق صنایع سنگینی رانداریم.

وی گفت: با توجه به تشکیل و تفویض اختیار کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست در صنایع سنگین، اجرای هر گونه طرح به ویژه در بخش صنایع سنگین مشمول ارزیابی از سوی این سازمان است که متاسفانه در سازمان منطقه آزاد اروند این رویه نادیده گرفته شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان افزود: از آنجایی که برخورداری از هوای پاک و تمیز یک مطالبه عمومی است باید مسئولان بالادست پیش از بروز هر مشکلی ضمن بررسی موضوع اقدامات لازم را به انجام برسانند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.