قزوین؛

150 میلیارد تومان پروژه گازرسانی در قزوین در حال اجراست

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: به لحاظ ریالی در حال حاضر 150 میلیارد تومان پروژه گازرسانی در مناطق مختلف این استان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فتحعلی نجفی  اظهار کرد: به منظور توسعه پروژه‌های گازرسانی منابع داخلی کافی نیست البته در بخش دشت استان قزوین توسعه خوبی اتفاق افتاده است اما گازرسانی سه منطقه الموت، طارم و آوج هنوز تکمیل نشده و در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: به منظور تکمیل پروژه‌های گازرسانی با توجه به کمبود منابع مالی داخلی 50 میلیارد تومان تسهیلات از بانک ملی گرفتیم و توانستیم پروژه‌های گازرسانی سه منطقه مذکور را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر پروژه خط انتقال گازرسانی منطقه الموت 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نجفی ادامه داد: تسهیلاتی که از بانک ملی گرفتیم جوابگوی نیاز مالی اجرای پروژه‌های گازرسانی نبود زیرا به تورم برخورد کردیم و این موضوع روند اجرای پروژه‌ها را تحت تأثیر قرار دارد.

وی عنوان کرد: در منطقه طارم نیز گازرسانی به 15 روستای این منطقه در دستور کار شرکت گاز استان قزوین قرار داشت که در حال حاضر 14 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند و پروژه گازرسانی یک روستا نیز در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه‌های گازرسانی این 15 روستا در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

نجفی بیان کرد: در سطح استان قزوین پروژه گازرسانی 80 روستا در دست اجرا است که از این تعداد پروژه گازرسانی 35 روستا از دهه فجر سال جاری آغاز می‌شود.

به گفته وی به لحاظ ریالی نیز در حال حاضر 150 میلیارد تومان پروژه در سطح استان قزوین در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در خصوص اجرای پروژه‌های گازرسانی به شهرهای این استان خاطرنشان کرد: از مجموع 25 شهر استان قزوین تاکنون 22 شهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و فقط شهرهای الموت و معلم‌کلایه باقی مانده که در حال گازرسانی است.

نجفی با بیان اینکه در سطح استان قزوین 14 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال است، اظهار کرد: پروژه گازرسانی شهرک شال آماده شده و برای شهرک صنعتی خرمدشت نیز هزینه زیادی صرف شده است.

انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.