تقدیر از دانشجویان نمونه دانشگاه‌های کشور در اردیبهشت 95

رئیس سازمان امور دانشجویان از جزئیات تغییرات آیین‌نامه انتخاب دانشجویان نمونه و تقدیر از آنها در اردیبهشت 95 خبر داد.

دکتر صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای انتخاب دانشجوی نمونه یک شورای عالی جشنواره متشکل از وزرای علوم و بهداشت و معاون علمی و فناوری 2 وزارتخانه و مدیران مربوط تشکیل شده است و سعی شده مراحل انتخاب شفاف سازی شود.

وی افزود: انتخاب دانشجوی نمونه در سال گذشته در دو مرحله برگزار شد در مرحله اول دانشجویان  نمونه در دانشگاه‌ها انتخاب شده و سپس به وزارت خانه برای مرحله کشوری معرفی می‌شدند که این امر امسال در سطح وسیع‌تر نسبت به سال گذشته انجام می‌شود و همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌ پیام‌نور و آزاد اسلامی هم مجاز به انتخاب دانشجوی نمونه هستند. 
ثبت نام دانشجویان متقاضی و داوطلب از 15 دی ماه تا 2 بهمن ماه ادامه داد. 

صدیقی عنوان کرد: حداقل معدل کل دانشجویان مقطع کارشناسی 16، تعیین شده است و ضمن اینکه سن داوطلبان نباید بیش از 40 سال باشد متقاضیان ثبت نام در سامانه انتخاب دانشجویان نمونه باید حداقل امتیاز زبان را کسب کنند، اختراع، ابداع و نوآوری،‌ مسابقات و جشنواره‌های علمی دارای امتیاز هستند همچنین باید امتیازهای مربوط به بخش فرهنگی از جمله فعالیت های ادبی و فرهنگی، عضویت در نهادهای نظارتی، نشریات دانشجویی و . . . کسب کنند.

وی اظهار داشت: هر دانشگاه در هر سه مقطع می‌تواند دانشجویان نمونه خود را در گروه‌های 5 گانه آموزشی در صورت کسب حد نصاب 60 امتیاز معرفی کند که این سهمیه برای دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور به 3 نفر اول در هر گروه‌، دانشگاه‌های سطح یک نفرات اول و دوم و سایر دانشگاه‌ها نفر اول می‌شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطر نشان کرد: داوری مرحله دانشگاهی از 10 بهمن تا 11 اسفند ماه، معرفی منتخبان دانشگاهی از 1 اسفند تا 8 اسفند، مقدمات تقدیر از دانشجویان نمونه از 15 فروردین تا 31 فروردین 95 و نهایتا مراسم تقدیر در اردیبهشت 95 انجام خواهد شد. 
امسال علاوه بر اعطای جوایز نقدی به برگزیدگان، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بدون آزمون برای آن‌ها فراهم می‌شود همچنین برای دانشجویان مقطع دکترا امکان فرصت مطالعاتی خارج از کشور با تامین هزینه صد در صدی توسط وزارت‌خانه‌ها فراهم و این دانشجویان به بنیاد علمی نخبگان معرفی می‌شوند، گفتنی است تعداد دانشجویان نمونه امسال که تقدیر می‌شوند هنوز قطعی مشخص نیست اما ممکن است تعداد این دانشجویان نسبت به دانشجویان سال 93 که 60 نفر بوده‌اند با هدف ارتقای کیفیت کمتر باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.