ادامه واکنش‌ مقامات آمریکایی به لغو تحریم‌های ایران؛

ادعای رایان: ايران حامی تروريسم است/ کری: وعده‌های آرمان‌گرایانه به عمل تبدیل شد

مقامات آمریکایی به لغو تحریم‌های ایران در چارچوب برجام، واکنش نشان دادند.

ادعای رایان: ايران حامی تروريسم است/ کری: وعده‌های آرمان‌گرایانه به عمل تبدیل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "پل رایان،" رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز شنبه لغو تحریم های ایران را بر اساس پیش بینی بعد از اجرای توافقنامه هسته ای به شدت محکوم کرد.

رایان در بیانیه ای با ادعای اینکه ایران  به احتمال زیاد از منابع مالی جدید برای حمایت مالی از ترویسم استفاده می کند، مدعی شد: امروز دولت اوباما تحریم های اقتصادی علیه کشوری را لغو می کند که عامل اصلی تروریسم در جهان است.
 
وی با اشاره به اینکه جمهوری خواهان در کنگره در اکثریت هستند، به توافق ماه ژوئیه میان تهران و قدرت های بزرگ رای منفی داده بودند، تاکید کرد:‌ ایران به احتمال زیاد از این منبع مالی جدید - بیش از 100 میلیارد دلار - برای حمایت مالی از تروریسم استفاده خواهد کرد.
 
پل رایان همچنین از این موضوع ابراز تاسف کرد که لغو تحریم ها چند هفته بعد از آزمایش موشک بالستیک ایران و چند روز بعد از موضوع ملوانان آمریکایی صورت گرفت که در ایران دستگیر شدند و سپس تهران آنها را آزاد کرد.

آمریکا روز شنبه اعلام کرد تحریم ها مرتبط با برنامه هسته ای ایران را در پی اجرایی شدن توافق تاریخی وین لغو کرده است.

کورکر: ایران با رفع تحریم‌هایش، منابع گسترده‌ای برای حمایت از تروریسم بدست آورد

باب کورکر، سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: حالا ایران با در اختیار داشتن ۱۰۰ میلیارد دلار، منابع گسترده جدیدی برای حمایت از تروریسم و تامین منابع مالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود به دست آورده است. 

بدنبال اجرایی شدن برجام، باب کورکر در حساب توئی‌تر خود نوشت من با این توافقنامه ناقص مخالفم و از آن بیم دارم که با اجرای آن و لغو تحریم‌ها، اهرم فشار به سود ایرانی‌ها تغییر کند. 

کورکر افزود: نباید برجام باعث شود که آمریکا و اتحادیه اروپا چشمان خود را به روی تهدید نگران کننده ایران مسلح به سلاح هسته‌ای ببندند.

کری: بلاخره وعده‌های آرمان‌گرایانه به عمل تبدیل شد

در پی اعلام اجرای توافق هسته‌ای ایران، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در صفحه توئی‌تر خود نوشت: امروز لحظه‌ای است که توافق ایران از وعده‌های آرمان گرایانه روی کاغذ به اقدامات قابل توجه در عمل تبدیل شده است. 

کری در پیام‌های توییتری خود نوشت: «ما از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در تائید تکمیل گام‌های ایران براساس برجام استقبال می‌کنیم. ما به روز اجرا رسیدیم. همه راههای ایران برای دراختیار داشتن مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت یک سلاح هسته‌ای به شکلی قابل اطمینان مسدود شده است.»

سامانتا پاور: با اجرای برجام، قطعنامه مصوب ماه ژوئیه علیه ایران اجرایی شد

سفیر آمریکا در سازمان ملل، گفت با اجرای برجام، مفاد هفت قطعنامه تحریم علیه ایران پایان یافت و مفاد لازم‌الاجرای بیانیه‌ای که ژوئیه (تیر) گذشته تصویب شد به اجرا گذاشته شد. 

سامانتا پاور در بیانیه‌ای گفت: همه ۱۹۳ عضو سازمان ملل ملزم به پایبندی به این اقدامات هستند که در چند سال آینده اجرایی خواهد بود. 

وی گفت: «این اقدامات شامل محدودیت برخی انتقالات هسته‌ای و نیز فعالیت‌های مربوط به تسلیحات متعارف و موشک‌های بالستیک می‌باشد.» 

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: «این اقدامات همچنین شامل بازرسی از محموله‌ها و نیز ممنوعیت مسافرت و مسدودشدن دارایی علیه برخی افراد، شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی است.» 

پاور افزود: آمریکا به کار با شرکای بین‌المللی خود برای اطمینان از اجرای کامل این قطعنامه ادامه می‌دهد.




در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۷ دی ۱۳۹۴
خدا شفاش بده ایشاللا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۷ دی ۱۳۹۴
خدا شفاش بده ایشاللا.
آخرین اخبار