اصفهان؛

کلاهبرداری میلیاردی در فضای مجازی

کلاهبرداری که با استفاده از فضای مجازی بیش از یک میلیلاردریال به جیب زده بود دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،این فرد با راه اندازی تعدادی وب سایت اینترنتی در زمینه خرید و فروش ارز و تبلیغ سرمایه گذاری به بهانه پرداخت سود کلان بیش از یک میلیارد ریال از ۳۵ نفرکلاهبرداری کرده بود. 


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت و فرد متخلف دستگیر شد. 

سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شخصی با راه اندازی تعدادی وب سایت در محیط اینترنت در زمینه تبلیغ خرید و فروش ارز و سرمایه گذاری به بهانه پرداخت سودهای کلان اقدام کرده که شاکیان با مشاهده سایت، وسوسه شده و هر کدام مبالغی بین ۱۰ الی ۱۰۰ میلیون ریال به حساب شخص واریز می‌کنند اما پس از مدتی شاکیان با رد پاسخ متصدی سایت روبرو می‌شوند. 

این مقام مسئول عنوان داشت: با اقدامات ویژه و تخصصی کار‌شناسان پلیس فتا در فضای مجازی سایت‌های فریبنده مسدود و متصدی آن‌ها نیز شناسایی و دستگیر شد. 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه تا کنون ۳۵ نفر از شاکیان شناسایی و تعدادی از آن‌ها به اموال خود دست یافتند اظهار داشت: متهم با فریب این تعداد شاکی توانسته بود بیش از یک میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کند که با اقرار صریح به بزه انتسابی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.