بیماران تنها برای خلاصی از درد، به دندان پزشک مراجعه می کنند

مشکلات اقتصادی و عدم توانایی پرداخت هزینه های دندان پزشکی توسط بیماران، موجب می شود خانواده ها زمانی به دندان پزشک مراجعه کنند که بخواهند از درد دندان پوسیده خلاصی یابند.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با طرح سوالی مبنی بر اینکه یک خانواده به طور متوسط چند بار در سال به یک دندان پزشک مراجعه می کند، ابراز داشت: متاسفانه مشکلات اقتصادی و عدم توانایی پرداخت هزینه های کمرشکن دندان پزشکی توسط بیماران، موجب می شود، خانواده ها زمانی به دندان پزشک مراجعه کنند که بخواهند از درد دندان پوسیده خلاصی یابند.

وی با گلایه از اینکه تمامی هزینه های پرداختی در جامعه، تنها هزینه های درمانی است، اظهار داشت: اگر در وزارت بهداشت، دندان پزشکانی که در این حرفه استخوان خورد کرده و زحمت کشیده اند، در راس کار قرار گیرند، می توانند پروسه خوبی را در این خصوص برای نیل به اهداف برای سال های آتی ترسیم کنند. 

 وی با بیان اینکه سیاست های دندان پزشکی در جامعه توسط پزشکان ترسیم نمی شود، اذعان داشت : متاسفانه از آن جایی که سیاست های دندان پزشکی در جامعه توسط پزشکان ترسیم نمی شود، باید شاهد چنین مسائلی نیز در جامعه باشیم.

 عباسیان گفت: به طور کل هر فرد باید حداقل 6 ماه یکبار به دندان پزشک مراجعه کند اما متاسفانه این مهم در ایران اتفاق نمی افتد.

وی خاطرنشان کرد :باید از چهار بعد آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی این مهم را بررسی و اصلاح کنیم. به طور مثال اگر والدین در خانواده از فرهنگ بالایی برخوردار باشند، می توانند با ترسیم آن برای کودکان خود، آن ها را به صورت روتین، راغب مراجعه به دندان پزشک کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.