بیمه‌های پایه تنها وارنیش فلوراید را تحت پوشش قرار می‌دهند

آموزش و پرورش و صدا و سیما زمانی می‌توانند موثر عمل کنند که زیر ساخت‌های عرصه سلامت چون بیمه‌های پایه هم با آن همگام باشد تا کودک هر 6 ماه یکبار مورد ارزیابی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان قرار گیرد.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر خانواده‌ها دغدغه سلامت دهان و دندان کودکان خود را ندارند، تصریح کرد: کودک را پس از2.5  سالگی به صورت روتین برای کنترل نزد دندان پزشک می‌برند.

وی با انتقاد از اینکه بیمه‌های پایه تنها وارنیش فلوراید را تحت پوشش قرار می‌دهند، افزود: متاسفانه برای جامعه امروز ما این کار مکفی نیست چرا که ما و جامعه دندان پزشکی ما ابتدا باید 10 سال کار کنند تا بتوانند مشکلات را به نقطه صفر رساند.

عباسیان با تاکید بر اینکه وارنیش فلوراید تنها کاهش دهنده پوسیدگی است اما به تنهایی عامل بازدارنده نیست، گفت: در ابتدا باید خدمات دندان پزشکی وسیعی را برای قشر وسیعی از جامعه انجام دهیم و تا 10 سال تمام کودکان را کنترل کنیم تا پس از طی این مدت در مراجعه کودکان تنها نیاز به وارنیش فلوراید باشد.

وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه بیمه‌های پایه چقدر در عرصه سلامت دخیل هستند و چرا ورود نمی یابند.عنوان کرد: متاسفانه از آن جایی که سیاست‌های دندان پزشکی در جامعه توسط  پزشکان ترسیم نمی‌شود، باید شاهد چنین مسائلی نیز در جامعه باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار