شیراز؛

سامانه 190 آماده دریافت تماس های مردمی در خصوص سلامت محیط

سامانه 190در تمام ساعت های شبانه روز آماده دریافت تماس های مردمی در خصوص مسایل مرتبط با سلامت محیط است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ واحد مهندسی بهداشت محیط استان فارس از ابتدای سال 94 تاکنون، بیش از دو هزار و 200مورد تماس تلفنی در خصوص مسایل مرتبط با حوزه سلامت محیط را پیگیری کرده است.  

این تماس ها به کمک سامانه کشوری شکایت های مردمی 190، برای پیگیری و اقدام قانونی، به ستاد استان و مراکز بهداشت شهرستان های فارس ارجاع  داده شده، تیم های بهداشت محیط، در کوتاه ترین زمان ممکن، موارد را پیگیری کرده اند و در صورت لزوم، اقدام قانونی برای رفع مشکل موردنظر انجام می گیرد. 

در استان فارس نزدیک به 60 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان عمومی وجود دارد که در ساعت های مختلف اداری و غیر اداری و در بازه های زمانی متفاوت که دوره زمانی این بازدیدها، بر اساس نوع مرکز تهیه و توزیع و درجه احتمال خطر مشخص شده است، مورد بازرسی کاردان ها و کارشناسان بهداشت محیط مستقر در مراکز بهداشتی درمانی شهرها و روستاهای استان قرار می گیرد و نسبت به ارزیابی وضعیت رعایت موارد بهداشتی آنها، اقدام می شود.  

بررسی وضعیت آب آشامیدنی، بهداشت محیط روستا، دفع فاضلاب و پسماند، بهداشت محیط مراکز درمانی و بیمارستان ها، مدارس، مساجد، بهداشت پرتوها و موارد مشابه، در زمره فعالیت های گسترده واحدهای مهندسی بهداشت محیط در سراسر استان است که شکایت های مرتبط با هر یک از موارد هم به کمک همین سامانه دریافت و پس از بررسی، در مورد آن اقدام لازم صورت می گیرد. 

علاوه بر نظارت های روزانه و در راستای پاسخگویی به تماس های هموطنان، حدود 30 تیم بازرسی و نظارت در قالب فوریت های بهداشت محیط هم در سطح استان فعال هستند.
این تیم ها در شیراز و سایر شهرستان های استان، همه روزه از ساعت هشت صبح تا 20، کار دریافت و پیگیری شکایت ها را انجام می دهند.  

با اطلاع رسانی گسترده، آگاهی نسبت به وجود این سامانه در سال 94، افزایش قابل توجهی داشته و هموطنان، مسایل و نظرات خود را با این سامانه در میان گذاشته اند.  

هموطنان می توانند پس از تماس تلفنی و ثبت نظر یا شکایت، کد رهگیری دریافت کنند تا در تماس های بعدی، وضعیت اقدامات انجام شده را پیگیری کنند. 

در ستاد مركزي كشوري، به صورت روزانه از مردم در خصوص رضايت از پيگيري شكايت ها، نظرسنجي مي شود. 

انتهای پیام/ت
برچسب ها: سامانه ، سلامت ، محیط ، دریافت ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.