تئاتر فجر 34:

دردسرهای بی‌برنامگی جشنواره تئاتر فجر برای یک کارگردانی

نبود هماهنگی و برنامه‌ریزی در دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر برای گروه نمایش «نگهبان و اژدها» دردسرساز شد.

سحر رضوانی کارگردان منتخب بخش نسل نو سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «نگهبان و اژدها» گفت: این اثر نمایشی داستان نابودی اژدها و حفاظت و تلاش‌های نگهبان را روایت می‌کند. او دلباخته اژدها است و در این مسیر با فراز و فرودهای زیادی مواجه می‌شود. این نمایش برگرفته از افسانه‌ای قدیمی و جهان شمول است به طوری که در سرزمین‌های بسیاری از اژدها به عنوان نماد فرهنگ و هنر یاد می‌شود.
 
وی در خصوص شیوه اجرایی بیان کرد: در اجرای این افسانه رویکردی جدید را پیش گرفتیم مثلا در جهت آشنایی‌زدایی نقش اژدها را یک زن ایفا می‌کند و با اینکه روابط بین شخصیت‌ها رئالیستی است اما ما در پرداخت و نحوه بازی‌ها و ویژگی‌های سبک فانتزی لحاظ کردیم و صحنه‌ای مینی‌مال برای اجرای نمایش «نگهبان و اژدها» طراحی شده است.
 
رضوانی درباره عملکرد در جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: کمتر از یک هفته تا شروع جشنواره مانده است و دیروز به ما اعلام کردند که تاریخ اجرای نمایش ما از 8 به 2 بهمن تغییر پیدا کرده این در حالی است که جدول اجرای آثار بسته شده و ما هم نزدیک به یک ماه پیش تقاضا خود را در قالب نامه‌ای به دبیرخانه جشنواره اعلام کرده بودیم. نبود هماهنگی و برنامه‌ریزی در دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر من و بازیگران گروه را قرار است از مشهد به تهران بیایم با یک بحران مواجه کرده امیدواریم این اتفاق برای هیچ گروهی پیش نیاید و تئاتر شهرستان با پیدا کردن جای خود دیگر چنین شرایطی را متحمل نشود.
 
وی ادامه داد: پس از سالها حضور به عنوان بازیگر در جشنواره تئاتر فجر امسال دومین دوره‌ای است که با کارگردانی یک اثر نمایشی در این رویداد هنری حاضر شده‌ام. جشنواره فجر هر سال تغییراتی را با خود به همراه می‌شود و امسال بخش نسل نو رقابتی نیست و این امر از جذابیت‌های آن می‌کاهد. همچنین اجرا در جشنواره تئاتر فجر نسبت به اجرا عموم از اهمیت کمتری برخوردار است چرا که بسیاری از مخاطبان تئاتر در اجرا عموم با اثر مواجه می‌شوند و باید شرایط لازم برای تحقق این امر فراهم شود.
 
گفتنی است نمایش «نگهبان و اژدها» از استان خراسان در بخش نسل نو سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کرده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار