ابراز رضایت معاون هنری از روند بازسازی/ قشقایی به صورت یک سویه در جشنواره تئاتر فجر استفاده می‌شود

خوشبختانه اکنون کار بسیار جلو رفته و لابی آبرومندی هم برای این سالن طراحی شده.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی و پریسا مقتدی مدیر مجموعه تئاتر شهر از آخرین روند بازساری سالن قشقایی بازدید کردند.

بعد از بازدید، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سالن قشقایی باید زودتر از این‌ها آماده می‌شد؛ اما مشکلاتی در طراحی مثل دو سویه و یا یک سویه بودن سالن وجود داشت. همچنین در حوزه اعتبارات نیز دچار کمبود بودیم و بخشی از تأخیر هم به دلیل آماده نبودن صندلی‌ها بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون کار بسیار جلو رفته و لابی آبرومندی هم برای این سالن طراحی شده و فکر می‌کنیم سال آینده وضعیت اعتبارات برای بازسازی این مجموعه بهتر خواهد شد.

مرادخانی تصریح کرد: بازسازی یک مجموعه از ساخت آن سخت‌تر است و سعی شده تا حد لازم، ایمنی سالن هم تأمین شود؛ اما فعلا سالن قشقایی برای جشنواره تئاتر فجر تا 100 نفر هم ظرفیت دارد.

وی افزود: کارها را با آرامش جلو می‌بریم؛ چرا که تغییر دادن روند انجام یکسری از کارها بسیار سخت است.

علی مرادخانی در این جلسه با استعلام از معمار مدیر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص داخلی و یا خارجی بودن صندلی‌های سالن‌های «قشقایی» و «سایه» گفت: صندلی‌های این دو سالن از یک شرکت و برند داخلی تهیه شده؛ اما هنوز اقدام به نصب آن نکرده‌ایم.

وی در خصوص افزایش سالن‌های تئاتر در استان‌ها تأکید کرد: بخشی از بودجه را برای ساخت سالن و تئاتر شهر در استان‌ها اختصاص دادیم و قرار است در ایام دهه فجر مجتمع تئاتری ایلام و قم افتتاح شود.

مرادخانی در خصوص بودجه جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: 4 میلیارد بودجه برای جشنواره تئاتر فجر در نظر گرفتیم؛ اما هنوز اعتبارات تأمین نشده. البته بیشتر تلاشمان این است که جشنواره‌های تئاتری در بخش خصوصی چون خانه‌ تئاتر اداره می‌شود.

در ادامه پریسا مقتدی مدیر مجموعه تئاتر شهر، در خصوص سالن «سایه» عنوان کرد: کسانی که در سالن «سایه» اجرا کردند، تا حدی از سالن راضی بودند؛ چرا که طراحی این سالن با اندیشه و تفکر کارگردانان و هنرمندان تئاتر انجام شده است.

وی با اشاره به صندلی‌های سالن «سایه» و سالن «قشقایی» اظهار داشت: صندلی‌های سالن‌های «سایه» و سالن «قشقایی» موقت است و تا جایی که من خبر دارم، صندلی‌ها سفارش‌ داده شده اما هنوز نصب نشده است.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار